Case / Attent

Attent går fra kedeligt revisorhvidt til farvestrålende kontormiljø

Der findes mange fordomme om revisorer, og et revisorkontor kan måske lyde som et kedeligt og tørt sted. Men det behøver det absolut ikke at være. Det har full-service-rådgivningshuset Attent tænkt sig at bevise.

Med et navneskifte og en ny strategi, der samler jura og revision under ét tag, hæver de deres faglige niveau – og det skal være synligt i alt fra kundemøder til kontorets udsmykning.

Attent kontormiljoe
Attent logo vinduesfolie

Opgave

Når det faglige niveau skal matche det visuelle

Attent stod overfor et navneskifte og en ændring af deres strategi til at være et full-service rådgivningshus – fra kun at arbejde med revision til også at rådgive om jura og GDPR. Det faglige niveau skulle hæves, og det skulle kunderne kunne mærke. Ikke kun i den professionelle rådgivning, men også når du som kunde træder ind på kontoret og sætter dig i mødelokalerne.

Hos Attent får du ikke indfriet dine branche-fordomme om støvede jakkesæt og kedelige personligheder. Selvom arbejdet er professionelt og seriøst, er det vigtigt for Attent at have humor og empati med hele vejen rundt. Det kom ikke rigtig til udtryk i kontorlokalerne, der var en tro kopi af det klassiske revisorkontor uden farver, varme og stemning.

Attent var klar på at gøre noget ved de hvide vægge, så både kunder og medarbejdere kunne få en wow-oplevelse i et mere indbydende kontormiljø.

Det nye udtryk skaber et indbydende kontormiljø, der tager godt imod både kunder og medarbejdere og afspejler professionalisme. En ting er hvad kunderne synes, men medarbejderne er også blevet gladere for at arbejde i de nye omgivelser. Det er federe at være et sted, hvor det er pænt og lækkert. Man bliver mere stolt af sit brand, når det bliver vist flot frem.
Attent grøn logo
Thomas Søgaard
Partner

Løsning

Udsmykning af kontoret fra A til Z

En ny brandidentitet skal kunne ses allerede inden du som kunde udveksler et ord med din rådgiver. Med Attents nye logo i hænderne, kom vores kreative afdeling med et oplæg, der kunne showcase den nye brandidentitet – lige fra kunderejsens start ved kontorets indgang og videre gennem hele kontoret.

Udenfor kontoret var det første du så et fællestoilet og et lille klistermærke med virksomhedens gamle navn. Vores første opgave var derfor at skabe en tydelig wayfinding med blandt andet skilte og folielogoer på vinduerne, så kunderne ved præcis, hvor de skal gå hen.

Den klare wayfinding blev ført videre ind i gangen med en væg fuldt ud dækket af foliedekoration. En dekoration med et stort A i farver, som signalerer, at her er der nogen, der er stolte af deres brand. Den store foliedekoration fører kunden direkte videre til receptionen. Her pakkede vi den eksisterende disk ind i træ, folie og deres logo, så kunderne kunne føle sig velkomne fra start.

For at fuldende udtrykket blev de grå kontorafskærmninger erstattet af mønstret folieafskærmning i et design og farvevalg, der matchede det nye logo.

Resultat

Bare fordi man rådgiver om økonomi og jura, behøver det ikke være kedeligt

Dét har Attent for alvor fået bevist ved at gå fra risikoløs hvid til en farvestrålende brandidentitet. Mixet af klar wayfinding og tydelig brandidentitet har fået kontoret til at udstråle professionalisme fra du går ind ad døren til du sætter dig i mødelokalet. Et brand, der går hele vejen og et brand, der hæver niveauet både fagligt og visuelt.

Udskårne logoer i både folie, akryl og træ og et gennemgående foliearbejde har skabt et indbydende kontormiljø med en særlig varme og stemning – ikke kun for kunderne, men også for medarbejderne. Både kunder og medarbejdere kan nu mærke Attents værdier og professionalisme helt tydeligt. En fornemmelse, der kan være med til at styrke det nye navn og brand i fremtiden.

Attent entre
Lars Hansen

Trænger dit kontor til et frisk pust?

Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning.

Lars Hansen
Key Account Manager
+45 28 43 60 45
ljh@effection.dk

Andre cases

Pakning af Nets' Dankort kampagne
Strømlinet og smidig kampagneeksekvering til 12.000 butikker

Dankort fejrer 40-års fødselsdag – og det markeres med en landsdækkende kampagne, som sendes ud til 12.000 udsalgssteder i den danske detailhandel på samme tid. Det krævede et logistisk flow og en strømlinet proces, hvilket var det, vi hjalp Nets med.