
Fra idé til magisk juleunivers på rekordtid
Case / Magasin du Nord Fra idé til magisk juleunivers på rekordtid Magasin ønskede at skabe en juleoplevelse, der kunne imponere og engagere kunderne i
… der får kunder til at købe mere i den fysiske butik.
Baseret på vores arbejde med landets største og mest velkendte brands og retail-kæder giver vi dig her indblik i fem visuelle virkemidler, der kan være nøglen til at skabe en sublim kundeoplevelse i dine butikker.
Forhåbentlig vil guiden inspirere dig til, hvordan du med små og store tiltag kan forme en kundeoplevelse, der fremmer salget i dine butikker på kort og lang sigt. I sidste ende kan bedre butiksindretning og dermed kundeoplevelser nemlig også være våbnet, der gør det muligt for dig at vinde en større share of wallet hos dine kunder.
Førstehåndsindtryk formes på få sekunder, når vi møder nye mennesker. Det samme gør sig gældende, når kunder bevæger sig forbi butiksfacaden, som er din butiks ansigt udadtil i centret, gågaden eller strøget. Her bliver de bombarderet med indtryk og information fra alle sider – og det er din butiksfacades svære opgave at bryde igennem støjen.
Skal du lykkes med dette, gælder det om at udnytte butiksfacaden, som jo er en kæmpe kommunikationsflade, der i bedste fald kan trække kunder til
i massevis.
Du skal være modig med alt fra interaktive elementer til farver, lys og lyd.
Du skal skille dig ud fra mængden og gå efter at aktivere folks sanseapparat.
Du skal tænke i temaer, der kan være sæsonbetonede eller afspejle aktuelle kampagner.
Du skal skabe stemning og vække følelser med den
rette storytelling.
Du skal kommunikere levende
budskaber med digitale
vinduesskærme.
En kold is lokker allermest på en varm sommerdag og allergimedicin er aktuel,
når pollensæsonen raserer i foråret.
Med digitale skærme har du mulighed for nemt og hurtigt at skabe dynamiske og relevante kampagner i dit butiksvindue – og det kan have stor effekt!
Selvom en investering i skærme kan være relativt stor, så tjener den sig oftest sig selv hjem gennem øget relevans af dine kampagner, besparet arbejdstid på opsætning af POS-materiale ude i butikken og eventuelt indtægt ved salg af reklameplads til f.eks. underleverandører.
De digitale skærme er ikke kun effektive i butiksvinduet. Skærmene kan også være med til at understøtte kundeoplevelsen inde i butikken – og dermed øge omsætningen.
Del sæsonrelevante annoncer, der minder kunderne om at købe den rette solcreme eller varme handsker på en kold dag.
Brug interaktive skærme, som kunderne kan interagere med gennem for eksempel quizzer, spil, konkurrencer eller andet.
Lad skærmene sætte stemningen i butikken ved at vise billeder og videoer, der formidler dit budskab fængende og fleksibelt.





Hvorfor skal kunderne egentlig besøge din(e) butik(ker)?
I en verden, hvor de digitale købskanaler altid er lige ved hånden, skal det fysiske møde med kunden kunne andet og mere end den digitale oplevelse. Nærvær er et nøgleord. Men, hvordan skaber man det?
Den rette butiksindretning kan sætte stemningen og rammerne, som dit imødekommende butikspersonale kan bygge
videre på.
Det gælder om at være skarp på, hvad din indretning skal understøtte.
Fungerer din butik som et showroom til inspiration? Eller er missionen nærmere at skabe en nem måde at tilgå dine produkter? Eller måske er
målet noget helt tredje?
Hvad får dine kunder til at fylde flere produkter i deres indkøbskurv?
Det vil altid afhænge af din målgruppe, men på tværs af forskellige målgrupper kan vi alligevel godt sige, at du har meget at vinde ved at stimulere dine kunders sanser.
Men det kræver, at du udvælger, hvilke produkter du vil guide kundernes opmærksomhed imod. Den slags nudging er ofte relevant ved produktlanceringer og nyheder i sortimentet, sæsonbestemte kampagner på udvalgte produkter eller ønsker om mersalg ved kassen.
Nyere hjerneforskning viser, at vi mennesker husker sanselige oplevelser langt bedre end mindre stimulerende oplevelser. Jo flere sanser, der aktiveres, desto bedre husker vi oplevelsen.
Vil du virkelig gøre et indtryk, når kunderne besøger din butik, så er det visuelle selvfølgelig afgørende, men du kan også sætte gang i sanseapparatet og vække kundernes opmærksomhed med eksempelvis dufte, lyd, lys og bevægelse.
Vil du have stor effekt for få penge?
Så er der ingen tvivl om, at det rette POS-materiale kan være en vigtig nøgle. Når det er gjort rigtigt, får du nemlig stor virkning for få penge.
Det er detaljerne, der gør forskellen, når du skal give dine kunder det rette indtryk. Og vil du give dine kunder en high-end oplevelse så har dine materialevalg stor betydning.
Vi mennesker er sanselige og taktile væsner, der let afkoder forskellen på et eksklusivt magasin med høj gramvægt og kacherede sider versus det lokale pizzerias menukort på kopipapir uden efterbehandling.
Signalér high-end eller lavpris med dit valg af papirkvalitet, trykkemetode og efterbehandling – uanset, hvad, du vælger, så er det en effektiv kommunikationsform.
En anden omkostningseffektiv visuel præsentation af dine budskaber og dit brand – særligt når det gælder opmærksomhed fra forbipasserende eller besøgende i din butik.
Folie til vinduer og gulv kan lokke forbipasserende ind i din butik og derefter guide dem gennem butikken i fuld overensstemmelse med butikkens øvrige visuelle udtryk.
POS-displays og podier sætter spotlys på udvalgte produkter, så kundeoplevelsen i butikken bliver engagerende og interessant.

Case / Magasin du Nord Fra idé til magisk juleunivers på rekordtid Magasin ønskede at skabe en juleoplevelse, der kunne imponere og engagere kunderne i

Rigshospitalet stod for at skulle vælge en ny forpagter af deres to caféer: Café Arkaden og Café Nordlys. Derfor tog Besim fra Patisserie Marie France kontakt til os for at få lavet et kreativt oplæg og en grafisk visualisering af deres bud på et cafékoncept for de to lokationer.

Hvordan sikrer du, at dine produkter bliver set, husket og foretrukket af målgruppen? For Yves Saint Laurent Beauty var svaret to gennemførte pop up-stande, der inviterede kunderne til at opleve deres eksklusive makeup.
Tina Harboe Andersen
Customer Relations Manager
+45 50 60 76 00
tha@effection.dk
Kontakt os i dag, så ser vi på, hvordan vi skaber en kundeoplevelse ud over det sædvanlige.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.