Case / DHL eCommerce

Et kontor, der stråler af stolthed

Hos DHL eCommerce Nordic drømte de om et kontor, der emmer af  virksomhedens visuelle identitet – hvor hvert skilt, hver ramme og hver detalje fortæller præcis, hvem de er.

Læs med og find ud af, hvordan vi sammen kom i mål.   

Stærk visuel identitet styrker fællesskabet

En stærk visuel identitet på arbejdspladsen er meget mere end bare et spørgsmål om design – det er en måde at styrke fællesskabet og skabe en følelse af tilhørsforhold blandt medarbejdere. Hos DHL eCommerce ønskede de derfor en gennemført visuel identitet på kontoret, der skulle udtrykke virksomhedens globale ambitioner og skabe en atmosfære, som alle medarbejdere kan være stolte af at være en del af.

Opgave

Fra skitse til færdigt design 

Teamet hos DHL eCommerce Nordic kom til os med favnen fuld af gode ideer. Udfordringen var så at forfine dem, så de også i praksis indfriede ambitionerne om at gøre indtryk. 

Med udgangspunkt i deres mål og ønsker gik vi i gang med at udvikle de forskellige visuelle løsninger. Vi holdt os for øje, at løsningerne ikke blot skulle se godt ud, men også bidrage positivt til hverdagen på kontoret. 

Resultatet blev en kombination af moderne design og materialevalg, der fremhæver DHL eCommerce Nordics identitet – hvor hver eneste detalje bidrager til at understøtte deres brand og budskab

Der har været en utrolig god og konstruktiv dialog hele vejen igennem. Vi er blevet vejledt, inspireret, sparret med, hørt og set.
DHL-eCommerce LOGO
Maria Elgaard Hamm
Head of Business Development, HR, Communication & Projects
Vi ELSKER vores branding! Vores logo på væggen, vores billedrammer med udskiftelige banner, vores mødelokaler med folie på glasset og det store lysskilt på taget. Vi har fået det hele og mere til. Selv skiltene på vores toiletter matcher til vores logo-farver.
DHL-eCommerce LOGO
Maria Elgaard Hamm
Head of Business Development, HR, Communication & Projects

Løsning

Velkommen til en rød og gul verden

DHL eCommerces nye branding byder velkommen til en verden af rød og gul, der i dag pryder både det indre og det ydre af bygningen. Ja, faktisk kan ingen længere komme i tvivl om, at de nu er trådt ind i DHL-land.

Det gælder indenfor, hvor SmartFrames med støjreducerende egenskaber og udskiftelige bannere pryder væggene, imens folie på glasvæggene i mødelokalerne sikrer diskretion, og et smukt udfræset rødt logo byder velkommen i entréen. 

Men det gælder også udenfor, hvor DHL-farverne på det lysende tagskilt troner over bygningen og fungerer som et vartegn, der er synligt på lang afstand, især når mørket falder på.

Her skabes en stærk visuel forbindelse til DHL’s brandidentitet, som yderligere understreges af de to andre facadeskilte, der er placeret, så de sikrer maksimal synlighed fra forskellige vinkler.

Resultat

Et professionelt og personligt kontor

I dag stråler kontoret i Vallensbæk Strand af stolthed over at være en del af DHL-brandet. Medarbejderne er glade for at være der, og gæster bliver budt velkommen fra første skridt ind ad døren, når de rammes af den velkendte kombination af rød og gul. 

Hver detalje – fra logoet på taget til skiltningen på toiletterne – fortæller historien om, hvem DHL eCommerce er.  

Peter Krejlund

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning for dig og dit brand.

Peter Krejlund
Head of Commercial Partnerships
+45 20 19 45 50
krejlund@effection.dk

Andre cases

Rebranding styrker SATS

Fusioner og overtagelser er oplagte, og ofte også nødvendige, muligheder for re-branding. Ved at gentænke alle afkroge af din forretnings visuelle elementer kan du fortælle din brand historie og styrke kundeoplevelsen.

twoday samler 5 lokationer og +500 medarbejdere i Pakhus 47

Da twoday skulle samle samtlige af deres medarbejdere på Sjælland fra fem forskellige lokationer i ét nyt hovedkontor i Nordhavn, var ambitionen at skabe en inspirerende arbejdsplads, der skulle styrke sammenholdet og samarbejdet på kryds og tværs af afdelinger. Se her, hvordan vi kom i mål.