
Rebranding styrker SATS
Fusioner og overtagelser er oplagte, og ofte også nødvendige, muligheder for re-branding. Ved at gentænke alle afkroge af din forretnings visuelle elementer kan du fortælle din brand historie og styrke kundeoplevelsen.
En stærk visuel identitet på arbejdspladsen er meget mere end bare et spørgsmål om design – det er en måde at styrke fællesskabet og skabe en følelse af tilhørsforhold blandt medarbejdere. Hos DHL eCommerce ønskede de derfor en gennemført visuel identitet på kontoret, der skulle udtrykke virksomhedens globale ambitioner og skabe en atmosfære, som alle medarbejdere kan være stolte af at være en del af.
Teamet hos DHL eCommerce Nordic kom til os med favnen fuld af gode ideer. Udfordringen var så at forfine dem, så de også i praksis indfriede ambitionerne om at gøre indtryk.
Med udgangspunkt i deres mål og ønsker gik vi i gang med at udvikle de forskellige visuelle løsninger. Vi holdt os for øje, at løsningerne ikke blot skulle se godt ud, men også bidrage positivt til hverdagen på kontoret.
Resultatet blev en kombination af moderne design og materialevalg, der fremhæver DHL eCommerce Nordics identitet – hvor hver eneste detalje bidrager til at understøtte deres brand og budskab
DHL eCommerces nye branding byder velkommen til en verden af rød og gul, der i dag pryder både det indre og det ydre af bygningen. Ja, faktisk kan ingen længere komme i tvivl om, at de nu er trådt ind i DHL-land.
Det gælder indenfor, hvor SmartFrames med støjreducerende egenskaber og udskiftelige bannere pryder væggene, imens folie på glasvæggene i mødelokalerne sikrer diskretion, og et smukt udfræset rødt logo byder velkommen i entréen.
Men det gælder også udenfor, hvor DHL-farverne på det lysende tagskilt troner over bygningen og fungerer som et vartegn, der er synligt på lang afstand, især når mørket falder på.
Her skabes en stærk visuel forbindelse til DHL’s brandidentitet, som yderligere understreges af de to andre facadeskilte, der er placeret, så de sikrer maksimal synlighed fra forskellige vinkler.
I dag stråler kontoret i Vallensbæk Strand af stolthed over at være en del af DHL-brandet. Medarbejderne er glade for at være der, og gæster bliver budt velkommen fra første skridt ind ad døren, når de rammes af den velkendte kombination af rød og gul.
Hver detalje – fra logoet på taget til skiltningen på toiletterne – fortæller historien om, hvem DHL eCommerce er.
Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning for dig og dit brand.
Peter Krejlund
Head of Commercial Partnerships
+45 20 19 45 50
krejlund@effection.dk
Fusioner og overtagelser er oplagte, og ofte også nødvendige, muligheder for re-branding. Ved at gentænke alle afkroge af din forretnings visuelle elementer kan du fortælle din brand historie og styrke kundeoplevelsen.
Med et navneskifte og en ny strategi, der samler jura og revision under ét tag, hæver Attent deres faglige niveau – og det skal være synligt i alt fra kundemøder til kontorets udsmykning.
Da twoday skulle samle samtlige af deres medarbejdere på Sjælland fra fem forskellige lokationer i ét nyt hovedkontor i Nordhavn, var ambitionen at skabe en inspirerende arbejdsplads, der skulle styrke sammenholdet og samarbejdet på kryds og tværs af afdelinger. Se her, hvordan vi kom i mål.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.