Case / Pihl

Rød indretnings-tråd på Pihls nye hovedkontor

Hver dag arbejder Pihls dygtige medarbejdere på at gøre drømme til virkelighed ved at udføre store som små projekter indenfor nybyggeri og renovering i Danmark. Det niveau og den kvalitet de ligger for dagen på kundeprojekter, skulle selvfølgelig genskabes i indretningen af deres eget nye hovedkontor i Taastrup.

Pihl facadeskilt ved indgang

Visuelle elementer understøtter det overordnede design

I Pihl handler det om glæden ved at skabe fremtidens byggeri. Og glæden ved at skabe nye løsninger og muligheder for mennesker, virksomheder, miljø og klima. Det er ordene, som Pihl beror deres forretning på, og det er netop den DNA, i kombination med ønsket om indretning af høj kvalitet og den helt rette æstetik, der sætter ambitionsniveauet for indretningen i deres nye domicil. Med udgangspunkt konkrete ønsker fra Pihl, blev vi bedt om at levere forskellige visuelle elementer til det nye hovedkontor.

gang Pihl

Opgave

Moderne indretning, der showcaser virksomhedens forretning

Intet mindre end 3.270 m2, fordelt på 3 etager og med plads til 55 medarbejdere.

Et råt domicil i Taastrup skulle omdannes til indbydende og flotte kontorlokaler, som kan rumme virksomheden. Pihl ønskede at etablere et moderne kontormiljø, med velovervejede indretningsmæssige løsninger, der udstråler virksomhedens professionalisme. Samtidig skulle løsningerne være varme og indbydende, således både medarbejdere og gæster føler sig velkomne. Herudover skulle der kigges ind i løsninger, der showcaser virksomhedens forskellige byggeprojekter. I tæt sparring med Pihl blev vi sat til opgaven med at levere mindre indretningsmæssige, visuelle løsninger, der kunne understøtte helhedsoplevelsen.

Vi har været tilfredse med levering og kvalitet af de forskellige ydelser Effection har leveret. Særligt har vi været glade for den service og attention vi har oplevet.
Mikkel Berg
Director of Communications, Pihl

Løsning

Fleksible løsninger, der kan ændres i takt med virksomhedens fremdrift

Det første du bliver mødt af, når du lander på hovedkontoret i Taastrup, er et stort facadebanner med billeder af medarbejdere fra både byggeplads og kontor samt teksten ”Glæden ved at skabe”.

”Vi har både medarbejdere, der arbejder på kontor og på byggeplads. Det er derfor vigtigt for os at signalere, at uanset hvor man har arbejdsplads til hverdag, så hører alle til på hovedkontoret. Det gør vi blandt andet med det store bannere med medarbejdere fra flere forskellige grene af virksomheden.” – Rikke Majgaard, PQ- og kommunikationsmedarbejder, Pihl

Og netop det med at afspejle virksomhedens DNA er også blevet en gennemgående rød tråd i projektet.

Vi har leveret lysskilt til facaden, folielogo til hovedindgangen, facadebanner, wayfinding, piktogrammer til toiletter, samt tekster og foliedekorationer til samtlige kontorer og mødelokaler. Vi har leveret løsninger, der lever op til Pihls designmæssige krav, hvor materialer og udtryk går op i en samlet enhed.

Kunst kan være meget mere end indkøbte stemningsbilleder. På væggene pryder mere end 50 matrixrammer med billeder fra nogle af virksomhedens egne byggeprojekter. Netop denne løsning har passet til Pihls ønske om nemt og forholdsvist billigt at kunne udskifte billederne løbende i takt med, at de får nye projekter ind eller at et projekt skrider frem og træder ind i en ny byggefase. Det skaber en dynamisk indretning, der hele tiden fornyr sig i takt med at virksomheden eksekverer nye byggeprojekter.

Loungeomraade med matrixrammer

Resultat

En varm velkomst, i et koldt industrikvarter

Allerede ved parkeringspladsen bliver kollegaer og gæster budt varmt velkommen med et banner, der på iøjnefaldende og flotteste vis kommunikerer, at her bor der et professionelt entreprenørfirma.

Indretningsmæssigt er der tænkt længere end blot flot og praktiske indretningsløsninger. De leverede løsninger har været med til at skabe nogle rammer, der er fleksible og kan forandres i takt med, at projekter og virksomheden træder ind i nye stadier.

Der er skabt skræddersyet løsninger, som stemmer overens med de overordnet designvisioner, og som har bragt varme ind i den rå bygning, hvilket gør hovedkontoret indbydende. Samtidig er der tænkt i praktiske løsninger, der fungerer i hverdagen.

Pihl er blevet rigtig glade for løsningen, og der kigges ind i at lave flere projekter sammen på sigt.

Peter Svane Rasmussen

Skal vi indrette for dig?

Vi kan hjælpe med alle faser fra konceptudvikling og sparring på materialer til produktion og montage af flotte løsninger. Lad os tage snakken allerede i dag.

Peter Svane Rasmussen
Key Account Manager
+45 40 20 75 45
psr@effection.dk

Andre cases

Ensartet visuel identitet øger medarbejderstolthed ved BWT i Greve
Stærk visuel identitet fortæller stærk historie

En stærk og konsistent visuel identitet er mere end et redskab til genkendelighed – det er en drivkraft for brandværdi. Hos BWT har det ført til en omfattende fornyelse af deres lager i Greve. Resultatet er et lager, der stolt fremstår som et levende udtryk for BWTs brand, hvilket afspejles i medarbejdernes stigende stolthed og tilknytning til brandet.

Pakning af Nets' Dankort kampagne
Strømlinet og smidig kampagneeksekvering til 12.000 butikker

Dankort fejrer 40-års fødselsdag – og det markeres med en landsdækkende kampagne, som sendes ud til 12.000 udsalgssteder i den danske detailhandel på samme tid. Det krævede et logistisk flow og en strømlinet proces, hvilket var det, vi hjalp Nets med.

Kampagnestrategi styrker mere end blot mersalget hos OK Plus

Forestil dig en kampagnestrategi med printmaterialer, der ikke blot styrker dit brands genkendelighed og øger kundetilstrømningen til din butik, men også fremmer mersalget på tværs af flere lokationer. Hvad mere kan du ønske dig? Hos OK Plus har de svaret.