CASE / EFFO

Nyt butikskoncept med fuld fokus på kundeoplevelsen

Det er mange år siden, at en benzintank blot solgte, ja, benzin. I dag er der oftest også mulighed for at købe alt fra hotdogs over mobiltelefonopladere til værtindegaver. Det kan skabe et rodet indtryk i butikkerne – og netop derfor søgte den færøske benzinkæde Effo hjælp hos os.

Opgave

Fuld fart på modernisering

Ønsket var at skabe et totalkoncept og en modernisering af butikkerne, hvor fokus i langt højere grad skulle være den gode kundeoplevelse med blandt andet et nyt mad- og kaffekoncept og behagelige omgivelser at sidde i.

Effo ønskede en leverandør, som kunne komme med kompetent og veldokumenteret viden om, hvordan butikker kan gøres mere indbydende og imødekommende for kunderne. En viden, som skulle udmønte sig i, at kunderne udover at tanke benzin og fortage småindkøb, skal mødes af omgivelser som indbyder til, at man – i roligt og behageligt tempo – har lyst til at blive i butikken og nyde sin mad eller en god kop kaffe.

Efter den første nysgerrighed havde lagt sig, lavede vi en sammenligning med 2018. De nyrenoverede stationer gik klart forrest med en fremgang i omsætningen på henholdsvis 10%, 36% og 42% – så virkelig et positivt samlet resultat, som vi er ret tilfredse med.
logo-effo
Hilmar Sam Lamhauge
Retail Manager

Løsning

Totalløsning fra koncept til montage

Med mange års erfaring indenfor butiks- og konceptudvikling, gik vi selvsikkert til opgaven. Den gode kundeoplevelse blev sat i fokus. Intet blev overladt til tilfældighederne og hver detalje blev vendt og drejet, inden konceptet blev designet og visualiseret i 3D, så Effo kunne se det tætteste på et 1:1-visualisering man kan komme uden en decideret ombygning.

Med rådgivning fra os i forhold til de valgte løsningers muligheder og fordele tilpassede vi i samarbejde med Effo det oprindelige oplæg, så det stod helt skarpt og opfyldte samtlige krav til såvel de fysiske rammer som visuelt indtryk.

Resultat

Et succesfuldt langdistance­forhold

Efter endelig godkendelse af design- og butikskonceptet overtog vores projektledere – og med lidt længere til lokationerne stillede det store krav til god planlægning og projektstyring. Både montører og projektledere arbejdede løbende på Færøerne og sikrede en smidig proces gennem hele forløbet. Effo fik leveret alt fra lys, kaffeøer, inventar og diske med og uden køl, som blev produceret og fragtet sikkert til Færøerne, hvor vores montører stod klar til at montere dem.
Janne Fredslund

Få hjælp til et nyt totalkoncept

Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan vi skaber den gode kundeoplevelse for jer.

Janne Fredslund
Nordic Customer Relations Manager
+45 20 19 45 49
jf@effection.dk

Andre cases

Rebranding af Shopfronter hos Circle K
Projektstyringsplatform effektiviserer rebranding hos Circle K

Benzin, hurtige pitstops, pakkeafhentning og en snack til vejen – en moderne servicestation skal levere mere end blot brændstof. I dag er det vigtigt, at det ydre design tiltrækker kunderne og leder dem ind i butikken samtidig med, at det styrker brandets genkendelighed.