Pop-up stand tidobler omsætning af Paco Rabannes nye duft

Du oser rundt i et shoppingcenter fyldt med handlende kunder og et enormt udvalg af tøj, sko og teknologi. Pludselig fanger dit øje en kæmpe installation med lys, et hav af mennesker og stor aktivitet. Det får dig nysgerrigt til at stoppe op for at finde ud af, hvad der sker.

Hvis du vil rage op og gøre dig bemærket i det enorme hav af produkter, kan en iøjnefaldende pop up-stand give dine produkter de rigtige rammer, skabe interaktion med dine kunder og udstråle ’her-kommer-jeg’-potentiale. Ikke dårligt, vel?

Det var netop, hvad Paco Rabanne gerne ville opnå i forbindelse med lanceringen af deres nyeste duft i shoppingcentrene Fields og WAVES. Målet var et setup, som kunderne ikke kunne undgå at gå forbi uden liiiige at kigge nærmere.

pop up stand fields paco rabanne

Pulserende, kreativ og fra det ydre rum

Paco Rabanne har siden deres begyndelse været innovative og nytænkende, når det kommer til deres dufte. Det nyeste skud på stammen, Phantom, er deres mest opsigtsvækkende duft hidtil – en parfumeflaske med et kreativt og teknologisk touch.

Den robotformede parfumeflaske er udstyret med en kontaktløs chip, der connecter din mobil med flasken og lader dig træde ind i en verden af fremtidens teknologi. Her får du adgang til et Phantom-univers fyldt med interaktive filtre, personlige playlister, spil og meget mere.

Paco Rabanne ønskede, at den længe ventede Phantom-lancering skulle have en kampagne, der var lige så banebrydende som selve duften. Derfor blev det vores fineste opgave at implementere omnichannel Phantom-universet i designet af deres stand.

Totalt ændret produktkarakter kræver stor fantasi

’Radically different – totally disruptive’ er Paco Rabannes egne ord for deres nye Phantom-duft.

Produktets radikalt anderledes udtryk blev centrum for designet, og fremtidens teknologi blev temaet for deres shop-in-shop. Derfor lavede vi en futuristisk UFO på 3 x 5 meter med indbygget lys, som blev udgangspunktet for standen. UFO’en fik selskab af en gigantisk robot, forskellige podier, tilhørende gulv og gulvfolier. Podierne var med til at sætte spotlight på produktet og invitere kunderne til at se og røre de små robot-parfumer. De blev omringet af et pangfarvet, metallisk look, der emmede af new-tech og det ydre rum.

Go big or go home – det var missionen med installationen og især UFO’en, som var enorm og skulle være med til at skabe blikfang.

”UFO’en var speciel, da størrelsen var betydeligt stor. Samtidig skulle hele standen kunne pakkes ned og genopstilles flere gange. Standen var blandt andet i Stockholms shoppingcenter Åhlens og retur. For at kunne forme folien til UFO’ens facon måtte vi bruge speciel bilindpakningsfolie, som kunne varmes og formes.” – Søren Jelsted, Creative Developer, Effection

Promovering, der får de besøgende til at stoppe op

Paco Rabannes stand er et pragteksempel på, hvordan eventområder med aktivitet og blikfang kan give synlighed og opmærksomhed til dit produkt. Med en fantasifuld pop up-stand fik Paco Rabanne mulighed for at vise noget ekstraordinært, som adskilte sig fra deres normale setup. På den måde kunne kunderne opleve produktet i langt højere grad, end de ville, hvis det stod på hylden blandt alle andre produkter. Hovedformålet var at få folk til at kigge nærmere og på den måde skabe stor aktivitet rundt om standen og produktet.
Pop-up-standen havde et iøjnefaldende setup og tiltrak stor opmærksomhed fra besøgende i både Fields og WAVES. Resultatet blev en tidobling af omsætningen i Fields og en femdobling i WAVES sammenlignet med samme uge sidste år.
logo-saether
Maria Kalis Kaarsberg
Nordic Marketing Manager

Et legende univers giver kæmpe salg

Kampagnen blev et fantastisk udgangspunkt for at skabe noget larm omkring produktet, og samtidig fremhæve den radikalt ændrede produktkarakter sammenlignet med Paco Rabannes tidligere dufte. Det nye produkt har fået plads i det UFO-formede rampelys, har tiltrukket et nysgerrigt publikum og har fået skabt et miljø, der både er levende og legende.

Løsningen bidrog til en vanvittig vækst i omsætningen i den ene uge, hvor standen var præsenteret. Det totale brand sellout i eventperioden i både Fields og WAVES var langt højere, end det ville have været i en almindelig salgsuge. Paco Rabanne endte derfor med en yderst succesfuld lancering af produktet i både Danmark og Sverige.

Morten Larsen

Skal vi hjælpe dig med at nå dine omsætningsdrømme?

Vi hjælper nogle af verdens førende brands. Vi vil også meget gerne hjælpe dig.

Morten Larsen
Head of Development (udstilling)
+45 40 44 62 84
mol@effection.dk