CASE / BIG – DANSK ARKITEKTUR CENTER

Storslået udstilling

Når en stor udstilling skal stables på benene, er det vigtigt, at alle dine visuelle elementer er gennemtænke og gennemførte. De er nemlig med til at bære hele oplevelsen.

Opgave

En udtryksfuld oplevelse

Når Bjarke Ingels og hans team fra BIG udvikler nye projekter, har de altid en klar holdning til visualiseringen. Som fast samarbejdspartner i Dansk Arkitektur Center, og med vores store viden om visuel kommunikation, blev vi inviteret med, da de allerførste tanker om den nye udstilling »BIG presents FORMGIVING«, skulle føres ud i livet.

Når man står overfor en kompleks og kompliceret øvelse, hvor ingenting er rutine, skal man kunne stole på sit hold og sine leverandører. Effection er både vores team og leverandør, og er helt integrerede og medtænkende i vores konceptudvikling og produktion.
logo-dansk-arkitektur-center
Tanya Lindkvist
Programchef

Løsning

Den helt rigtige visuelle oplevelse

Det er den største BIG-udstilling nogensinde, hvor tegnestuen tager dig med på en arkitekturrejse fra Big Bang til fremtidens boliger på Mars. Den største udstilling nogensinde betyder i sagens natur også mange print – der er derfor blevet knoklet nonstop bag kulisserne, både i vores produktion og under selve montagen i Dansk Arkitektur Center.

Undervejs i processen fra idé til virkelighed, er mange muligheder og tanker blevet testet og afprøvet i forhold til forskellige folier og udstillingsløsninger. Alt er tilpasset de forskellige medier, så der er en rød tråd gennem hele udstillingen, hvor de helt rette materialer er valgt til hvert enkelt sted, hvorved der skabes en samlet visuel oplevelse.

Resultat

Ganske enkelt imponerende

I hele udstillingen får man en imponerende og udtryksfuld visuel oplevelse gennem blandt andet gulvfolier, vægprint og bannere. Vi er stolte af, bag linjerne, at være en del af den storslåede og farverige udstilling, som kunne opleves på Dansk Arkitektur Center fra den 12. juni til og med den 12. januar 2020.

Skal du have hjælp til det visuelle?

Vi hjælper flere museer og kunstnere med at sætte prikken over i’et på deres udstilling. Skal vi også hjælpe dig?

Peter Svane Rasmussen
Key Account Manager
+45 40 20 75 45
psr@effection.dk

Andre cases

Rebranding styrker SATS

Fusioner og overtagelser er oplagte, og ofte også nødvendige, muligheder for re-branding. Ved at gentænke alle afkroge af din forretnings visuelle elementer kan du fortælle din brand historie og styrke kundeoplevelsen.