Case / If forsikring

If messestand med nordisk udtryk og kunderelation i fokus

Når det gælder If forsikrings +500 millioner-segment, er det den professionelle relation, som har stor betydning i beslutningsfasen. FERMA-messen er en af de få messer, hvor mange nuværende kunder, mæglere og partnere fra If’s målgruppen er repræsenteret. Det var derfor et vigtigt touchpoint på kunderejsen for at gøre If attraktiv på markedet.

if messestand
Sorteringsspande og siddeomraade

Opgave

Professionel messestands-setup med nordisk stemning

If var på udkig efter en samarbejdspartner, der kunne realisere de rette omgivelser, med stemning og deres værdier som betydelige komponenter i deres kommende messestand.

På en messe kan man få gode, afslappede og indsigtsfulde snakke med eksisterende og potentielle kunder. Med det in mente, ønskede If en messestand med et professionelt setup, som skulle være samlingspunkt for gode interaktioner. Tætte relationer er nemlig altafgørende for If’s succes indenfor industriforsikringer.

Åben. Transparant. Nordisk. Gennemgående ord for dét indtryk, målgruppen skulle gå fra standen med. I tilblivelsesprocessen var der flere ideer på tegnebrættet, og en tæt dialog blev nøglen. Med teknisk forståelse og materialekendskab i rygsækken, gennemarbejdede og visualiserede vores specialister ideer og tanker for messestanden med en 3D-tegning.

Messestanden skulle desuden være gennemskuelig og let at afkode, men stadig have opdelte områder i temaerne; Digital Service, Natural Hazard og Cyber Security. Alle temaer, der er relevante i det nuværende marked for industriforsikring. Samtidig var det nødvendigt med lounge og barområde, der kunne give et afslappende afbræk for besøgende.

If havde desuden et ønske om et mødelokale, hvor de kunne have fortrolige samtaler, som samtidig skulle få dem til at fremstå professionelle og generel attraktive.

Effections specialister levede sig virkelig ind i vores sag, og de kom med mange gode forslag til det hele. Jeg har haft meget kontakt med dem i løbet af månederne op til, hvor de altid fandt nogle gode løsninger til vores behov.
If forsikring logo
Anders Wagner
Product Lead for FERMA

Løsning

Kunderelationer pakket ind i ro, stemning og komfort

En 100 kvm stor messestand, på et fundament af fleksibelt og medgørligt korkgulv, som gav en varm og behagelig følelse. Messestanden blev katalysator for de vigtige samtaler, som If’s medarbejdere skulle have under messen.

Der var mange forskellige elementer på messestanden, hvor størstedelen var lavet i miljøvenlig reboard. Affaldsspande, menukort og borde var alle fremstillet i vores reboard-løsning. Det gennemsigtige trico-stof var med til at indramme lounge-området, hvilket skabte en rolig atmosfære. Et rullende If logo, produceret i flamingo, gjorde det muligt for medarbejderne at have deres brand med på tur, og skabte blikfang rundt omkring på messen. En sjov gimmick.

Et hologram var placeret med front mod midtergangen, så den skabte nysgerrighed hos forbipasserende. Forskellige digitale skærmløsninger gjorde det muligt at kommunikere dynamiske budskaber og var med til at trække messedeltagere tætter på. Indholdet skulle præsentere forsikringsområder på anderledes vis.

»Vi var mest bekymret for, om messestanden kom til at se ud som på tegningerne – det kom meget tæt på! Vi kan konkludere, at mange kunder virkelig synes, det var et rart sted at komme. Messestanden var vel besøgt, og den blev et samlingspunkt«, udtaler Anders Wagner

Resultat

Messestand får topscore fra messedeltagere

En messestand med stemning, komfort og ro. If fik behagelige rammer, der dannede grobund for at styrke relationen til nuværende og potentielle kunder i. I en analyse fortaget blandt interne messedeltagere scorede If-standen 4,65 ud af 5 i forhold til helhedsoplevelsen.

If vægter handling tungere end ord. Og derfor var det ikke tilfældigt, at mange elementer af messetanden blev produceret i miljøvenligt reboard. If arbejder aktivt med bæredygtighedsudfordringer, og derfor blev det et naturligt omdrejningspunkt for messestandens materialevalg. Visualisering, produktion og montering – treenigheden, der gjorde forskellen for If’s samlede oplevelse af den messestand, de fik. En messestand, hvor If styrkede relationerne.

Vi fik en åben og indbydende messestand som differerede sig fra de andre. Et resultat vores If medarbejdere var stolte af. Udseendet og placeringen af elementerne fungerede virkelig godt, og vi var glade for de mange bæredygtige materialer, der blev benyttet. Og så kan alle elementer anvendes igen.
If forsikring logo
Anders Wagner
Product Lead for FERMA
Janne Fredslund

Ny messestand på tegnebrættet?

Vi hjælper dig gerne i mål med den helt rette løsning. Kontakt os i dag.

Janne Fredslund
Nordic Customer Relations Manager
+45 20 19 45 49
jf@effection.dk

Andre cases

Ensartet visuel identitet øger medarbejderstolthed ved BWT i Greve
Stærk visuel identitet fortæller stærk historie

En stærk og konsistent visuel identitet er mere end et redskab til genkendelighed – det er en drivkraft for brandværdi. Hos BWT har det ført til en omfattende fornyelse af deres lager i Greve. Resultatet er et lager, der stolt fremstår som et levende udtryk for BWTs brand, hvilket afspejles i medarbejdernes stigende stolthed og tilknytning til brandet.