Nyt butikskoncept får legen i BR-butikkerne
Det kræver noget ganske særligt at skabe den spændende atmosfære en fysisk legetøjsbutik kan have, som en netbaseret butik ikke kan hamle op med.
Når det gælder If forsikrings +500 millioner-segment, er det den professionelle relation, som har stor betydning i beslutningsfasen. FERMA-messen er en af de få messer, hvor mange nuværende kunder, mæglere og partnere fra If’s målgruppen er repræsenteret. Det var derfor et vigtigt touchpoint på kunderejsen for at gøre If attraktiv på markedet.
If var på udkig efter en samarbejdspartner, der kunne realisere de rette omgivelser, med stemning og deres værdier som betydelige komponenter i deres kommende messestand.
På en messe kan man få gode, afslappede og indsigtsfulde snakke med eksisterende og potentielle kunder. Med det in mente, ønskede If en messestand med et professionelt setup, som skulle være samlingspunkt for gode interaktioner. Tætte relationer er nemlig altafgørende for If’s succes indenfor industriforsikringer.
Åben. Transparant. Nordisk. Gennemgående ord for dét indtryk, målgruppen skulle gå fra standen med. I tilblivelsesprocessen var der flere ideer på tegnebrættet, og en tæt dialog blev nøglen. Med teknisk forståelse og materialekendskab i rygsækken, gennemarbejdede og visualiserede vores specialister ideer og tanker for messestanden med en 3D-tegning.
Messestanden skulle desuden være gennemskuelig og let at afkode, men stadig have opdelte områder i temaerne; Digital Service, Natural Hazard og Cyber Security. Alle temaer, der er relevante i det nuværende marked for industriforsikring. Samtidig var det nødvendigt med lounge og barområde, der kunne give et afslappende afbræk for besøgende.
If havde desuden et ønske om et mødelokale, hvor de kunne have fortrolige samtaler, som samtidig skulle få dem til at fremstå professionelle og generel attraktive.
En 100 kvm stor messestand, på et fundament af fleksibelt og medgørligt korkgulv, som gav en varm og behagelig følelse. Messestanden blev katalysator for de vigtige samtaler, som If’s medarbejdere skulle have under messen.
Der var mange forskellige elementer på messestanden, hvor størstedelen var lavet i miljøvenlig reboard. Affaldsspande, menukort og borde var alle fremstillet i vores reboard-løsning. Det gennemsigtige trico-stof var med til at indramme lounge-området, hvilket skabte en rolig atmosfære. Et rullende If logo, produceret i flamingo, gjorde det muligt for medarbejderne at have deres brand med på tur, og skabte blikfang rundt omkring på messen. En sjov gimmick.
Et hologram var placeret med front mod midtergangen, så den skabte nysgerrighed hos forbipasserende. Forskellige digitale skærmløsninger gjorde det muligt at kommunikere dynamiske budskaber og var med til at trække messedeltagere tætter på. Indholdet skulle præsentere forsikringsområder på anderledes vis.
»Vi var mest bekymret for, om messestanden kom til at se ud som på tegningerne – det kom meget tæt på! Vi kan konkludere, at mange kunder virkelig synes, det var et rart sted at komme. Messestanden var vel besøgt, og den blev et samlingspunkt«, udtaler Anders Wagner
En messestand med stemning, komfort og ro. If fik behagelige rammer, der dannede grobund for at styrke relationen til nuværende og potentielle kunder i. I en analyse fortaget blandt interne messedeltagere scorede If-standen 4,65 ud af 5 i forhold til helhedsoplevelsen.
If vægter handling tungere end ord. Og derfor var det ikke tilfældigt, at mange elementer af messetanden blev produceret i miljøvenligt reboard. If arbejder aktivt med bæredygtighedsudfordringer, og derfor blev det et naturligt omdrejningspunkt for messestandens materialevalg. Visualisering, produktion og montering – treenigheden, der gjorde forskellen for If’s samlede oplevelse af den messestand, de fik. En messestand, hvor If styrkede relationerne.
Vi hjælper dig gerne i mål med den helt rette løsning. Kontakt os i dag.
Janne Fredslund
Nordic Customer Relations Manager
+45 20 19 45 49
jf@effection.dk
Det kræver noget ganske særligt at skabe den spændende atmosfære en fysisk legetøjsbutik kan have, som en netbaseret butik ikke kan hamle op med.
Hvad gør du, hvis du har en række butikker, hvor ikke én ligner den anden, men det alligevel skal være klart, at alle en del samme overordnede koncept?
I den moderne folkeskole har wayfinding udviklet sig til mere end blot praktisk guidance gennem korridorerne; det er nu en mulighed for at udvide læringsrummet. Nordøstamager Skole (NØAS) har taget denne tilgang til sig og skabt et læringsmiljø, hvor elever ikke kun lærer i bygningen, men også af bygningen.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.