If messestand med nordisk udtryk og kunderelation i fokus
En messestand med stemning, komfort og ro. If fik behagelige rammer, der dannede grobund for at styrke relationen til nuværende og potentielle kunder i.
Du kender det fra dig selv. Du bevæger dig ned ad Strøget og bliver bombarderet med indtryk fra de mange butikker. Så hvordan sikrer du, som en butik i mængden, at forbipasserende stopper op og går ind i netop din butik? En gennemført vinduesudstilling er en god start – men det bliver endnu bedre, hvis du som Bang & Olufsen kan få publikum til at interagere med dit brand.
Med kampagnen ”See Yourself In Sound” ønskede Bang & Olufsen at engagere deres yngre publikum og lede dem ind i deres fysiske butikker. Gennem livagtige, digitale avatars får musikken en personlig karakter, der understøttes af et markant visuelt univers i de fysiske butikker, hvor farver og former bryder rammerne og skaber blikfang.
Brands skal skabe effekt – og det ved Bang & Olufsen. Som deres samarbejdspartner gennem 20 år sikrer vi kontinuerligt, at deres visuelle udtryk understøtter deres identitet. Med afsæt i deres kampagnekoncept og -design havde vi til opgave at omsætte deres idéer til virkelighed og foretage en komplet udrulning til samtlige af deres butikker globalt.
I samarbejde med Bang & Olufsen har vi skabt en bemærkelsesværdig vinduesudstilling, der ikke kun bryder med brandets klassiske stil, men også med vinduets begrænsninger. På udstillingspodiet materialiserer en avatar sig ud af en højtaler. Vinduets farver og former er designet til at fange de forbipasserendes blikke og lede dem mod butikken.
Vinduet er mere end et synligt display; det fungerer som en aktiv invitation til de forbipasserende. En QR-kode opfordrer dem til at scanne og træde ind i en digital verden. Her vækkes en unik 3D-avatar til live baseret på deres personlige musikpræferencer. Den digitale verden inviterer således dem, der går forbi, til at interagere med Bang & Olufsen både inde i butikken og udenfor.
Der er ikke blot skabt en visuel rød tråd på facaden – når du træder ind i butikken, er avatar-universet smeltet sammen med den fysiske rumoplevelse. Et 3D-printet avatar-hoved fungerer som en holder til headphones, mens podier og butiksskilte skaber et rum, der på allerbedste vis forener den digitale verden med den fysiske butik.
Ved at lade “See Yourself In Sound”-kampagnen gennemsyre alle deres fysiske butikker har Bang & Olufsen skabt et community omkring avatars, hvor omkring 70.000 personer indenfor kampagnens første uger har skabt deres egen unikke avatar på globalt plan. Bang & Olufsen når derfor ud til den yngre målgruppe ved at kombinere den digitale oplevelse med deres fysiske butikker.
Mens butikstrafikken hos Bang & Olufsen i Østergade, København, er steget med 49 %, bidrager indretningen af butikken til at skabe interaktion mellem butikkens medarbejdere og kunder.
Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning for dig og dit brand.
Per Kudsk
Development Manager (SolutionLAB)
+45 40 32 08 33
kudsk@effection.dk
En messestand med stemning, komfort og ro. If fik behagelige rammer, der dannede grobund for at styrke relationen til nuværende og potentielle kunder i.
Det blev vores opgave, at give hovedkontoret et dekorativt indspark med akustikløsninger, wayfinding og folie.
Wayfinding kan være kompleks og udfordrende – men veludført wayfinding kan også hjælpe i rette retning samtidig med, at det kan give et næsten kunstnerisk udtryk til væggene.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.