Case / PREMIER IS

Designmæssigt løft af Premier Is’ ishus

Hvad gør du, hvis du har en række butikker, hvor ikke én ligner den anden, men det alligevel skal være klart, at alle en del samme overordnede koncept? Og hvad så, når der er der så en lang række af både ønsker og krav fra både butiksejere og udlejere? 

Premier Is stod i netop den tilsyneladende kattepine; ishuse fra Skagen til Dyrehavsbakken trængte til et designmæssigt løft, så udtrykket i højere grad kunne komme på omgangshøjde med Premier Is’ overordnede image – og så skulle der ensrettes lidt, så »afsenderen« i højere grad blev synlig.

Opgave

Når sommerdrømme starter ved juletid

Premier Is kontakter Effection allerede i december for at få hjælp til processen med at få ishusene til at udstråle sommer og sol, familie og hygge. Og så gælder det ellers om at pakke alle bekymringer om løbende næser, forfrysninger i tæerne og våde vanter væk for en stund, så vaffelis, softice og solbrune ben kan komme frem helt forrest i hukommelsen.

Til trods for slud og minusgrader udendørs. Udviklingen af et holdbart butiks- og designkoncept går i gang, og der skal mange designmæssige mellemregninger til. For hvad gælder den ene butik, gælder med nok ikke den næste.

I første omgang drejer det sig om 5-6 ishuse fordelt over hele danmarkskortet; fra Skagen til Billund og Dyrehavsbakken til Rungsted Havn. Og alt derimellem. Senere vil flere komme til.

Løsning

Blå er ikke bare blå

Premier Is lagde trygt deres design- og konceptmanual i hænderne på Effection, hvorefter designholdet systematisk går i gang med først at skille den ad, for at forstå dén og tankerne bag til fulde – for derefter at »rekonstruere« den igen med særlig fokus på netop de områder, som er relevante for denne opgave. For blå er ikke bare blå.

I en intens proces blev alt fra farvekoder og skrifttyper til billedstil og udtryk vendt og drejet, hvorefter de første skitser begyndte at tage form. Der bliver skabt løsninger, som er skræddersyede til de enkelte lokationer, men som samtidig kan videreføres til andre, hvis der er behov og ønske om det. Skræddersyet fleksibilitet.

Resultat

Tæt dialog og samarbejde får projektet godt i land

Premier Is præsenteres løbende for tanker og idéer fra designholdet. Forventninger og ønsker afstemmes.

Et tæt samarbejde mellem designere og projekt- og produktionsfolk hos Effection på den ene side og marketingfolk og grafikere hos Premier Is – og ikke mindst med konstante følere ude hos udvalgte ishus-ejere – leder projektet sikkert mod det endelige mål.Sommeren er nu over os og de første ishuse står klar.

Det nye designkoncept er blevet til virkelighed, og de første transformerede ishuse er allerede åbnet for sæsonen. Der er blevet udviklet store isbjørnepote-spor, som leder kunderne til butikkerne, skilte og facader har fået nyt liv og alt står nu knivskarpt og klar til at tage i mod ishungrende kunder. 

Flere ishuse vil løbende få tilsvarende designløft – vi glæder os til at komme i gang. Men man gør klogt i ikke at gå i vejen for det ishungrende folk over sommeren, så vi må væbne vores montører med tålmodighed til efter is-sæsonen, hvor der igen er plads omkring ishusene.

Lars Hansen

Strømlin dine butikker

Hver dag bruger vi vores ekspertise til at hjælpe store brands med at strømline deres butikker, og vi vil også gerne hjælpe dig

Lars Hansen
Key Account Manager
+45 28 43 60 45
ljh@effection.dk

Andre cases

Kampagnestrategi styrker mere end blot mersalget hos OK Plus

Forestil dig en kampagnestrategi med printmaterialer, der ikke blot styrker dit brands genkendelighed og øger kundetilstrømningen til din butik, men også fremmer mersalget på tværs af flere lokationer. Hvad mere kan du ønske dig? Hos OK Plus har de svaret.

Ensartet visuel identitet øger medarbejderstolthed ved BWT i Greve
Stærk visuel identitet fortæller stærk historie

En stærk og konsistent visuel identitet er mere end et redskab til genkendelighed – det er en drivkraft for brandværdi. Hos BWT har det ført til en omfattende fornyelse af deres lager i Greve. Resultatet er et lager, der stolt fremstår som et levende udtryk for BWTs brand, hvilket afspejles i medarbejdernes stigende stolthed og tilknytning til brandet.

Pakning af Nets' Dankort kampagne
Strømlinet og smidig kampagneeksekvering til 12.000 butikker

Dankort fejrer 40-års fødselsdag – og det markeres med en landsdækkende kampagne, som sendes ud til 12.000 udsalgssteder i den danske detailhandel på samme tid. Det krævede et logistisk flow og en strømlinet proces, hvilket var det, vi hjalp Nets med.