Case / ZEALAND PHARMA

Veludført wayfinding, der løfter den visuelle identitet

Wayfinding kan være kompleks og udfordrende – men veludført wayfinding kan også hjælpe i rette retning samtidig med, at det kan give et næsten kunstnerisk udtryk til væggene.

Opgave

Når vejen fra a-b ikke er én lige linje

Medicinalvirksomheden Zealand Pharma flyttede i efteråret ind i deres nye domicil i Søborg – et domicil bestående af et helt nyt mødecenter samt to eksisterende bygninger i tre etager, som begge skulle gennem en større renovering, hvor vægge skulle flyttes, gange udvides og lokaler fordeles. Et stort og komplekst byggeri at finde rundt i for både ansatte og gæster. Vi blev sat på opgaven med at gøre wayfinding overskueligt samtidig med, at designet naturligvis skulle være i overensstemmelse med virksomhedens visuelle afsæt.

Løsning

Tæt samarbejde sætter stilen

Fra design- og konceptudvikling af den grafiske linje til, hvorledes wayfindingen skulle placeres for at have bedst mulig effekt for brugerne. Vi var involveret i alle aspekter af processen. Gennem tæt dialog med Zealand Pharma, hvor alle skridt i blev vendt og drejet, endte vi med løsninger, som både var flotte og anvendelige.

Blandt andet blev typen af kort til pylonerne tegnet, tegnet om, justeret og finjusteret. Alt sammen indtil at kortet var let for brugeren at afkode, og dermed ledte vedkommende mod rette destination uden problemer. Etageangivelser, elevatorskilte, henvisningsskilte, lokaleangivelser og meget andet kom ligeledes under kærlig behandling, så stil, tone og brugbarhed spillede sammen i én skøn forening i sidste ende.

Resultat

Hurtig, men kompromisløs montage

Resultatet taler for sig selv: Zealand Pharma har fået løftet de eksisterende bygninger op på et helt nyt niveau med en wayfinding, som næsten i sig selv kan gøre det ud for en kunstnerisk udsmykning.

Det nyopførte mødecenter har wayfinding i samme stil og tone som de resterende bygninger – og den indbyrdes arkitektoniske forskel til trods er alt kædet sammen med en klar designmæssig rød tråd.

Peter Svane Rasmussen

Har du svært ved at finde rundt?

Det kan vi løse for jer. Kontakt Peter, så finder vi den helt rigtige wayfinding til jer.

Peter Svane Rasmussen
Key Account Manager
+45 40 20 75 45
psr@effection.dk

Andre cases

Skarp profilering på facaden styrker Specsavers fortælling

Det visuelle udtryk i dine butikker bærer en væsentlig stemme i fortællingen om, hvem du er, og hvilken værdi du tilbyder dine kunder. Det var drivkraften bag optikerkoncernen Specsavers’ ambitiøse opdatering af deres butikker over hele fem nordiske lande.

Digital skaerm i vinduesparti
A-apoteket booster salg med digitale skærme

Hos A-apoteket har de udskifte fysiske reklamer i vinduerne med digitale skærme. Det giver mulighed for at køre sæsonbestemte reklamer, uden medarbejderne behøver at bruge tid på at skrifte reklamerne manuelt.

Ensartet visuel identitet øger medarbejderstolthed ved BWT i Greve
Stærk visuel identitet fortæller stærk historie

En stærk og konsistent visuel identitet er mere end et redskab til genkendelighed – det er en drivkraft for brandværdi. Hos BWT har det ført til en omfattende fornyelse af deres lager i Greve. Resultatet er et lager, der stolt fremstår som et levende udtryk for BWTs brand, hvilket afspejles i medarbejdernes stigende stolthed og tilknytning til brandet.