Case / Loreal KIELH’S

Pop-up stand øgede omsætningen med hele 43 %

Du kender det alt for godt. Du bevæger dig igennem et stormagasin og bliver bombarderet fra højre og venstre med dufte, produkter, farver og billeder. Så hvordan sikrer du, at kunderne ser netop dine produkter? For mange brands er løsningen en gennemført pop-up stand.

Opgave

Miljøbevidsthed i højsædet

L’Oréals subbrand Kiehl’s kom til os med et ønske om at lave en flot pop-up stand for, der kunne sætte fokus på brandets recycle-principper samtidig med, at den generelle opmærksomhed omkring brandet og dennes produkter blev forøget – naturligvis også med tilhørende plus på bundlinjen.

Løsning

Wow-effekt på budget

En pop-up stand har – som navnet antyder – en kort levetid. Derfor er budgettet ofte begrænset, mens ønsket om at skille sig ud og skabe wow-effekt stadig er stort. Vi udviklede en unik stand, som overholder de overordnede designmæssige guidelines, og samtidig har størst muligt effekt på målgruppen.

Med vores store erfaring og know-how konstruerede vi podier og vægge, så de var funktionelle og flotte såvel som nemme at opsætte og nedtage igen efter endt kampagne. Genanvendelighed er nemlig noget, der betyder noget i det grønne regnskab. Vi tegnede kreativt indenfor brandets ambitiøse miljø-guidelines, og producerede naturligvis alle elementer af standen ud af mere miljøvenlige materialer.

Det var sådan en succesfuld frontstand – vi øgede omsætningen med 43 % sammenlignet med samme måned sidste år.
Kiehl's_logo
Julie Henriette Engell
Brand Manager

Resultat

Unikt pop-up stand med effektfulde resultater

I tæt samarbejde med Kiehl’s since 1851’s Brand Manager blev resultatet en unik pop-up stand som både i form, kommunikation og visuelt udtryk taler sit helt eget recycle-sprog og tiltrækker nye kunder.

Kiehl’s pop-up stand i Magasin øgede omsætningen med hele 43% – samtidig blev der indsamlet plastic til genanvendelse til gavn for miljøet.

Morten Larsen

Krav til grøn profil?

Vi vil gerne give vores kunder de bedste forudsætninger for at producere visuelle elementer på den mest skånsomme måde muligt. Kontakt os nu og hør nærmere om dine muligheder.

Morten Larsen
Head of Development (udstilling)
+45 40 44 62 84
mol@effection.dk

Andre cases

Ensartet visuel identitet øger medarbejderstolthed ved BWT i Greve
Stærk visuel identitet fortæller stærk historie

En stærk og konsistent visuel identitet er mere end et redskab til genkendelighed – det er en drivkraft for brandværdi. Hos BWT har det ført til en omfattende fornyelse af deres lager i Greve. Resultatet er et lager, der stolt fremstår som et levende udtryk for BWTs brand, hvilket afspejles i medarbejdernes stigende stolthed og tilknytning til brandet.