Case / BEST WATER TECHNOLOGY

Stærk visuel identitet fortæller stærk historie

En stærk og konsistent visuel identitet er mere end blot et redskab til genkendelighed – den er en drivkraft for brandværdi. Hos BWT har det ført til en omfattende fornyelse af deres lager i Greve. Denne fornyelse har ikke kun skabt en mere dynamisk og tiltalende visuel identitet, men fremhæver også BWTs kerneværdier og deres engagement i bæredygtighed.

Resultatet er et lager, der stolt fremstår som et levende udtryk for BWTs brand, hvilket ifølge medarbejderne afspejles i stigende stolthed og tilknytning til brandet.

Ensartet visuel identitet øger medarbejderstolthed ved BWT i Greve
BWT indgangspart får lyserød brand-farve

Opgave

Facadeskiltning, der styrker synligheden

Genkendelighed er nøgleordet for en global aktør som BWT. Deres visuelle identitet skal være tydelig og ensartet, en essentiel del af brandets udstråling på tværs af landegrænser.

Hos BWTs travle lager i Greve stod den neutrale og ubemærkede facade i skarp kontrast til BWTs livlige globale brand. Som et centralt punkt for både varemodtagelse og -aflevering var det derfor afgørende at omdanne lagerets visuelle udtryk, så det tiltrækker opmærksomhed og er let genkendeligt for kunder og leverandører.

Vores opgave var klar – at omdanne denne anonyme facade til et levende udtryk for BWTs brand. Ud fra deres internationale designmanual og det rette materialevalg, er deres lagerfaciliteter nu ikke kun synlige, men afspejler også BWTs dedikation til miljøet og deres globale brandidentitet.

Medarbejderne på lageret har taget godt imod løsningerne. Den lyserøde BWT-farve og hele identiteten har de taget til sig, fordi det er så anderledes. Det har stor værdi for vores brand, og den måde, medarbejderne møder vores kunder og leverandører på, når de besøger lageret.
BWT Danmark Logo
Annette Rosenkrantz
Marketingkoordinator

Løsning

»Pink is an attitude«

BWTs lyserøde farve afspejler kernen i deres designvision. Den ikoniske lyserøde farve er mere end blot et visuelt træk; den er blevet et centralt element i BWTs branding. 

Med vores ekspertise har vi rådgivet BWT om materialevalg, der maksimerer effekten af den lyserøde brandfarve og sikrer langvarig holdbarhed. Facaden på lageret er nu en iøjnefaldende repræsentation af brandet, med et storformat lysskilt og facadebanner, der ikke kun øger synligheden, men også effektfuldt kommunikerer BWTs grønne budskab: »BWT change the world – sip by sip«. 

Ved indgangen har den lyserøde farve ligeledes sat sit præg. Besøgende modtages af et indbydende, lyserødt indgangsparti, og indenfor fortsætter denne farve og BWTs logo med at fremhæve virksomhedens identitet og deres forpligtelse til bæredygtighed.

Gennemførelsen af vores nye visuelle identitet på lageret i Greve har resulteret i en markant og værdifuld effekt, der rækker langt ud over blot æstetik og funktionalitet. Det gør det lettere for vores gæster og forbipasserende at afkode brandet og dets udtryk, og det har ikke kun forstærket vores brands udtryk, men også min og mine kollegaers stolthed og tilhørsforhold til BWT.
BWT Danmark Logo
Christian Rundkvist
Servicetekniker & Teamleder

Resultat

Visuel identitet, der nærer medarbejderstolthed

Den nye skiltning hos BWT og den markante lyserøde farve har transformeret lagerets facade og skabt et umiskendeligt og stærkt udtryk. Denne fornyelse har styrket gæsteoplevelsen, når de ankommer til bygningen, og har samtidig forstærket BWTs visuelle identitet, særligt ud mod motorvejen. 

Den lyserøde farve har ikke alene styrket brandets genkendelighed, men også differentieret BWT i branchen. Dette har yderligere understreget BWTs status som en fremtrædende aktør på markedet. 

Mest betydningsfuldt er dog, at medarbejderne på BWTs lager i Greve har adopteret den lyserøde farve som et symbol på deres virksomhedsidentitet. Dette er et tegn på en stærk virksomhedskultur og en stolthed over at være en del af BWT-brandet. Christian Rundkvist, Servicetekniker og Teamleder hos BWTs lager i Greve, kan nikke genkendende til dette: »Medarbejderne er blevet levende ambassadører for brandet, og deres daglige engagement i virksomhedens værdier afspejles i deres arbejde. Dette skaber en autentisk og overbevisende brandoplevelse, som resonerer med både eksisterende og potentielle kunder, leverandører såvel som fremtidige medarbejdere.« 

Lyserødt receptionsområde hos BWT
Lyserød facadeskiltning hos BWT i Greve vækker opmærksomhed langs mototvejen
Det har været en tryg oplevelse at arbejde sammen med Effection. Vi fik tildelt et team fra start, som har fulgt os gennem hele processen. Vores kontaktperson, Jeanette Fanum, har holdt os i hånden hele vejen og været en god sparringspartner. Alt i alt et professionelt og struktureret samarbejde.
BWT Danmark Logo
Annette Rosenkrantz
Marketingkoordinator
Jeanette Fanum

Skal vi visualisere din virksomheds identitet?

Lad os hjælpe dig. Sammen finder vi den bedste løsning til dig og dit brand.

Jeanette Fanum
Key Account Manager
+45 21 20 35 69
jfa@effection.dk

Andre cases

Wayfinding på Nordøstamagers Skole
Kreativ wayfinding skaber dynamisk læringsrum

I den moderne folkeskole har wayfinding udviklet sig til mere end blot praktisk guidance gennem korridorerne; det er nu en mulighed for at udvide læringsrummet. Nordøstamager Skole (NØAS) har taget denne tilgang til sig og skabt et læringsmiljø, hvor elever ikke kun lærer i bygningen, men også af bygningen.