Designmæssigt løft af Premier Is’ ishus
Hvad gør du, hvis du har en række butikker, hvor ikke én ligner den anden, men det alligevel skal være klart, at alle en del samme overordnede koncept?
Der findes mange fordomme om revisorer, og et revisorkontor kan måske lyde som et kedeligt og tørt sted. Men det behøver det absolut ikke at være. Det har full-service-rådgivningshuset Attent tænkt sig at bevise.
Med et navneskifte og en ny strategi, der samler jura og revision under ét tag, hæver de deres faglige niveau – og det skal være synligt i alt fra kundemøder til kontorets udsmykning.
Attent stod overfor et navneskifte og en ændring af deres strategi til at være et full-service rådgivningshus – fra kun at arbejde med revision til også at rådgive om jura og GDPR. Det faglige niveau skulle hæves, og det skulle kunderne kunne mærke. Ikke kun i den professionelle rådgivning, men også når du som kunde træder ind på kontoret og sætter dig i mødelokalerne.
Hos Attent får du ikke indfriet dine branche-fordomme om støvede jakkesæt og kedelige personligheder. Selvom arbejdet er professionelt og seriøst, er det vigtigt for Attent at have humor og empati med hele vejen rundt. Det kom ikke rigtig til udtryk i kontorlokalerne, der var en tro kopi af det klassiske revisorkontor uden farver, varme og stemning.
Attent var klar på at gøre noget ved de hvide vægge, så både kunder og medarbejdere kunne få en wow-oplevelse i et mere indbydende kontormiljø.
En ny brandidentitet skal kunne ses allerede inden du som kunde udveksler et ord med din rådgiver. Med Attents nye logo i hænderne, kom vores kreative afdeling med et oplæg, der kunne showcase den nye brandidentitet – lige fra kunderejsens start ved kontorets indgang og videre gennem hele kontoret.
Udenfor kontoret var det første du så et fællestoilet og et lille klistermærke med virksomhedens gamle navn. Vores første opgave var derfor at skabe en tydelig wayfinding med blandt andet skilte og folielogoer på vinduerne, så kunderne ved præcis, hvor de skal gå hen.
Den klare wayfinding blev ført videre ind i gangen med en væg fuldt ud dækket af foliedekoration. En dekoration med et stort A i farver, som signalerer, at her er der nogen, der er stolte af deres brand. Den store foliedekoration fører kunden direkte videre til receptionen. Her pakkede vi den eksisterende disk ind i træ, folie og deres logo, så kunderne kunne føle sig velkomne fra start.
For at fuldende udtrykket blev de grå kontorafskærmninger erstattet af mønstret folieafskærmning i et design og farvevalg, der matchede det nye logo.
Dét har Attent for alvor fået bevist ved at gå fra risikoløs hvid til en farvestrålende brandidentitet. Mixet af klar wayfinding og tydelig brandidentitet har fået kontoret til at udstråle professionalisme fra du går ind ad døren til du sætter dig i mødelokalet. Et brand, der går hele vejen og et brand, der hæver niveauet både fagligt og visuelt.
Udskårne logoer i både folie, akryl og træ og et gennemgående foliearbejde har skabt et indbydende kontormiljø med en særlig varme og stemning – ikke kun for kunderne, men også for medarbejderne. Både kunder og medarbejdere kan nu mærke Attents værdier og professionalisme helt tydeligt. En fornemmelse, der kan være med til at styrke det nye navn og brand i fremtiden.
Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning.
Lars Hansen
Key Account Manager
+45 28 43 60 45
ljh@effection.dk
Hvad gør du, hvis du har en række butikker, hvor ikke én ligner den anden, men det alligevel skal være klart, at alle en del samme overordnede koncept?
Genkendelighed på et splitsekund er nøglen, når du som etableret brand skal reklamere i trafikken.
360 graders informativt og visuelt setup med skilte, facader og folie skaber Klima Kvickly og tager kunderne i hånden mod bedre klimavalg.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.