Storslået udstilling til BIG – Dansk Arkitektur Center
Når en stor udstilling skal stables på benene, er det vigtigt, at alle dine visuelle elementer er gennemtænke og gennemførte. De er nemlig med til at bære hele oplevelsen.
Et stort rum, massevis af træningsudstyr og høj musik – og vupti, så står du med et succesfuldt træningscenter, ikke?? Njaa, ikke helt. Ligesom ved alle andre brands er genkendelighed, synlighed og den helt rette stemning stærke redskaber til at skabe en succesfuld fitnesskæde – for uden den rette stemning, hverken kommer eller bliver fitnessmedlemmerne.
Netop synlighed og god stemning var målet for FitnessX, der var på jagt efter en samarbejdspartner, der kunne stå for alt fra rådgivning og visualisering til produktion og montering af nye, visuelle virkemidler på alle deres lokationer.
FitnessX ønskede at skabe en unik træningsoplevelse i deres centre. Her spillede valg af farver, materialer, udstyr og skiltning en stor rolle. Det skulle være nytænkende, lækkert og funktionelt for medlemmerne.
»Vi er meget optagede af, at logoer, wayfinding mm. er tilpasset det enkelte center med respekt for de fysiske rammer og centerets historie. På samme tid ønsker vi at skabe genkendelighed på tværs af centrene, så du uanset hvilket center du står i, ikke er i tvivl om, at det er et FitnessX center. Her er det vigtigt, at vores samarbejdspartner forstår os som virksomhed« – og ind kom vi.
Vi skulle derfor lægge hovederne i blød for at komme op med ideer til løsninger og materialer, som var top-notch og som kunne signalere det helt rigtige.
FitnessX ville gerne signalere, at bare fordi du kan træne 2 personer for 300 kr. – det billigste du kan finde på markedet – så får du stadig et lækkert træningscenter. Kort sagt: det samme høje niveau som i andre centre, men til en lavere pris. Derfor var målet at opnå et lækkert, enkelt og eksklusivt look i deres centre.
Det stilrene look, der afspejler brandidentiteten, ses tydeligt – lige fra det komplette facadeoplæg med et mix af forskellige materialer til logoet i tydeligt udskårne bogstaver. Går du ind og træner, er du ikke i tvivl om, at du er trådt ind ad døren hos FitnessX. Her er der blevet leget med den indvendige skiltning med alt fra skarpe folietekster på dørene til udskårne bogstaver på væggene.
Gennemført wayfinding og overskuelige oversigttavler gør det nemt for kunderne at finde vej i centrene – selv med mange etager og holdsale. Nu spiller både udstyr, skiltning, design og farver sammen og skaber rene linjer på tværs.
For at fuldende brandfortællingen har det store, gule ’X’ fået en plads flere steder i centrene mixet med en lækker farvepalette i det gennemgående design. ’X’et’ kommer i mange forskellige versioner afhængig af lokation – både udskåret og malet direkte på væggen i den velkendte, gule farve. En måde for FitnessX at skille sig ud af mængden af centre, der hurtigt kan ligne hinanden, fordi de alle består af lokaler med en masse træningsudstyr.
Netop den gule farve er et vigtigt led i FitnessX’s brandidentitet. Det kan være en tricky farve, men brugt på den helt rigtige måde, er resultatet en skarp stopeffekt-gul, der er blevet brugt i flere af de visuelle elementer.
I hvert eneste center er der tænkt over stopværdien af den gule farve som hovedelement i brandidentiteten. Hvis et af lokationerne eksempelvis er en hvid bygning, forsvinder den gule farve på facaden, og hvis logoet ikke er synligt, ryger brandidentiteten. Derfor fik vi her den største stopeffekt ved at lave et helt sort logo. Således er hvert center blevet customized i forhold til bygningen, området, rummene etc., så brandværdien er kommet bedst muligt frem i lyset.
Nu føler FitnessX’s medlemmer sig godt tilpas i centrene og er ikke i tvivl om, hvor de er, når de træder foden indenfor. Det stilrene look er fundet og er nu med til at signalere FitnessX’s brandidentitet i alt fra materialer til farver – både ude og inde. Den tydelige sammenhæng er ikke til at tage fejl af.
Vi løfter dagligt spændende opgaver for store brand, og vil også gerne være med på din rejse.
Lars Hansen
Key Account Manager
+45 28 43 60 45
ljh@effection.dk
Når en stor udstilling skal stables på benene, er det vigtigt, at alle dine visuelle elementer er gennemtænke og gennemførte. De er nemlig med til at bære hele oplevelsen.
Med et navneskifte og en ny strategi, der samler jura og revision under ét tag, hæver Attent deres faglige niveau – og det skal være synligt i alt fra kundemøder til kontorets udsmykning.
Til OK Plus har vi skabt en brugervenlig webportal, der gør det muligt for de enkelte butikker at lave, bestille eller printe flot grafisk materiale ud fra prædefineret skabeloner.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.