Case / Lancôme

Lancôme pop-up stand inviterer besøgende til det luksuriøse Paris

Drømmer du også om det luksuriøse Paris, den franske stemning med afdæmpet elegance og duften af en blomstrende storby? Denne følelse udstråler Lancômes nyeste pop-up stand La vie est Belle, som promoverede Lancômes julegaveæsker og deres bestseller duft La vie est belle Eau de Parfum.

lancome

Opgave

At male fantasifuldt inden for stregerne

Mens nogle kunder kommer med et blankt stykke papir, er Lancôme en af dem, der kommer med et meget klart og detaljeret visuelt koncept. De er, naturligvis, et meget æstetisk brand, og derfor har de også nogle helt tydelige æstetiske brand guidelines. 

Det var vores fineste opgave at omsætte deres visioner til virkelighed og puste liv til deres brand. Med udgangspunkt i Lancômes brand guidelines skulle vi tilpasse materialer og udtryk med rammerne i butikken. Vi skulle tegne inden for stregerne på den mest kreative måde og ikke mindst sikre en klar sammenhæng i den visuelle kommunikation med eksempelvis deres kampagne i Matas, men også kampagnen i resten af verden. 

Pop-up-standen skulle være luksuriøs, men også give en følelse af at træde ind i et andet univers – og selve denne følelse var en vigtig del det visuelle koncept. For at realisere visionerne og skabe denne særlige oplevelse krævede det en hel del planlægning og et vognlæs stjernestøv.

Effection formår at puste liv til brandet og omdanne vores visioner med deres 360 graders ekspertviden. Både når det gælder elektricitet, tilladelser, materialevalg og miljøaftryk. Det betyder meget for os, at der bliver tænkt på det aftryk, vi efterlader, og de kan tilbyde de helt rigtige genanvendelige materialer til formålet.
logo-lancome-1
Julija Malickina
Retail Brand Manager

Løsning

Livet er smukt – og skal udtrykkes med magi og omtanke for miljøet

”Follow the shooting star!” var temaet for Lancômes jule pop-up stand fyldt med juleæsker og dufte. Fra begyndelsen var der lagt op til en ensartet brand-kommunikationsstrategi med stærke visuelle materialer og værdier. Kampagnens magiske julebudskab om at fejre ethvert øjeblik sammen gik hånd i hånd med pop-up standens visuelle udtryk og oplevelse. Den parisiske stemning blev skabt ved at La vie est Belle-standen var glitrende, magisk og imponerende.

Pop-up standens hovedattraktion var en gigantisk baldakin med eiffeltårnsben og et stort Eiffeltårn, hvor du kunne følge stjernen (the shooting star) og fordybe dig i Paris-oplevelsen. Scan QR-koden på reposen foran Paris’ stjernehimmel med din smartphone, og træd ind i Lancômes univers. Med QR-koden og augmented reality kunne Lancôme føre magi ind i kundens virkelige verden.

For at skabe den fulde oplevelse blev der også monteret to 86-tommers vertikale skærme, der fyldte hele bagvæggen samt brugt intet mindre end 120 lbm glitter-folie. Et voilà! – Lancômes ønsker blev med ét omdannet til virkelighed.

Magien skulle dog ikke kun komme til udtryk gennem glimmer, elegance og oplevelser. Det skulle også ske med god samvittighed og med tanke på miljøet. Et af Lancômes vigtigste leverandør-kriterier er netop deres miljøaftryk. 

Eventet skulle kunne bruges flere gange – første gang på avenuen i Magasin og nogle uger senere på Fisketorvet. Derfor var der et ønske om lette og genanvendelige materialer. Her kunne vi trække på vores faglige ekspertise og producere flere af elementerne i det miljøvenlige materiale Re-board® og andre øko-venlige materialer.

I et tæt og nærmest symbiotisk samarbejde har vi fået skabt en pop-up stand, der præsenterede Lancôme-parfumer og -gaveæsker på en æstetisk smuk måde. En pop-up stand, der udstrålede luksus og gav besøgende en følelse af at træde ind i et andet univers.
logo-lancome-1
Julija Malickina
Retail Brand Manager

Resultat

Ensartet kommunikation verden over

Der var flere elementer, der fik pop-up-standen til at gå op i en højere enhed. Det vigtigste var, at vi kunne omsætte Lancômes tanker og møde forventningerne 100 procent. Det kunne lade sig gøre med en kombination af kreativ fantasi og 360 graders ekspertise i alt fra tilladelser, materialevalg og 3D-tegninger. Især 3D-tegningerne var vigtige, da Lancôme er et visuelt brand, der gerne vil kunne se den konkrete løsning for sig.

Tilsammen har det gjort, at vi kunne omsætte de konkrete visuelle visioner til virkelighed og forstå ideen én til én. Resultatet blev en image-forfremmelse med et udtryk, der ramte hovedet på sømmet. En kombination af strikse deadlines, konkrete visioner og miljøvenlige krav, der endte ud i en elegant samhørighed, hvor standen og dens udtryk blev matchet med Lancômes øvrige kommunikation og brand verden over.

Samarbejdet blev kernen i projektet. Vi har tidligere samarbejdet med Lancôme og vist, hvordan vi kunne tage deres ideer og omdanne dem til virkelighed ved hjælp af grundig sparring og lytning. Igen har Lancôme sat rammerne, så vi kunne tegne inden for dem og sørge for, at det blev det smukkeste maleri på væggen – et maleri med fransk elegance og parisisk eventyr.

Morten Larsen

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning for dig og dit brand.

Morten Larsen
Head of Development (udstilling)
+45 40 44 62 84
mol@effection.dk

Andre cases

Kæmpe vognpark hos AVIS får ensartet branding

Firmabiler møder dagligt hundrede, hvis ikke tusindvis, af potentielle kunder – både når de er på farten, og når de holder stille. Det er derfor oplagt at bruge bilerne som rullende reklamesøjle.

bang og olufsen butik med vinduesudstilling
Butikskampagne hos B&O øger besøg i butikken med hele 49 %

Hvordan sikrer du, som en butik i mængden, at forbipasserende stopper op og går ind i netop din butik? En gennemført vinduesudstilling er en god start – men det bliver endnu bedre, hvis du som Bang & Olufsen kan få publikum til at interagere med dit brand.