Case / Ok Plus

Kampagnestrategi styrker mere end blot mersalget hos OK Plus

Forestil dig en kampagnestrategi med printmaterialer, der ikke blot styrker dit brands genkendelighed og øger kundetilstrømningen til din butik, men også fremmer mersalget på tværs af flere lokationer. Hvad mere kan du ønske dig?

Hos OK Plus har de svaret. Deres faste kampagnestrategi med 17 årlige kampagner sikrer, at de kan garantere deres leverandører et bestemt antal kampagner hvert år, samtidig med at der frigives tid for marketingafdeling til at fokusere på andre strategiske indsatser.

Opgave

Fast kampagnesetup skal fremme kundetilstrømning og mersalg

Hos OK Plus ønsker de at opnå kontinuerlig synergi på tværs af deres 67 lokationer i Danmark. Derfor gennemfører de årligt 17 centrale kampagner med faste printede kampagnematerialer, der ikke kun skal styrke genkendeligheden blandt kunderne og sikre, at alle lokationer kører de samme tilbud. De skal også øge salget på den enkelte lokation – eksempelvis på sæsonprodukter såsom drikkevarer og is i sommerperioden. 

Hos Effection er vores opgave klar: I tæt samarbejde med OK Plus’ reklamebureau og distributør skal vi sikre, at materialerne for hver kampagne er til stede på alle lokationer til tiden. 

Med fokus på koordinering og planlægning skal vi sørge for, at de forskellige kampagnematerialer printes og herefter pakkes til hver lokation, inden OK Plus’ distributør sender marketingpakkerne ud. En struktureret tilgang, som alt sammen skal sikre en ensartet og effektiv kampagneeksekvering til alle OK Plus’ lokationer.

Jeg vil beskrive vores samarbejde med Effection med ét ord: Gnidningsfrit. Vi har arbejdet sammen i over 10 år, og jeg har altid været tryg ved samarbejdet, fordi de gang på gang beviser, at jeg kan stole på, at de leverer det, de skal, til tiden.
OK Plus logo
Sandra Jespersen-Skree
Marketingansvarlig

Løsning

Effektiv kampagneeksekvering hele året rundt

Hos OK Plus er en effektiv kampagneeksekvering afgørende for at sikre en ensartet og genkendelig kundeoplevelse på tværs af deres mange lokationer. 

Med en fast årlig tidsplan for kampagnerne koordinerer vi løbende med OK Plus’ reklamebureau og distributør. Vi ved derfor præcis, hvornår de printklare filer lander i vores mailboks fra reklamebureauet og sørger derefter for at printe de nødvendige kampagnematerialer. Disse materialer pakkes i marketingpakker og leveres til distributøren, som sikrer, at alle pakker når ud til butikkerne inden hver kampagnestart. Dette sikrer, at kampagnerne altid fremstår professionelle og velkoordinerede, hvilket styrker brandets tilstedeværelse ud mod kunderne.

Marketingpakkerne indeholder alt fra bannere, plakater, hyldeforkanter og pistolprint til indstik, bærekort og tilbudsoversigter.

Vores strukturerede tilgang og faste rutiner sikrer, at de årlige kampagner altid eksekveres effektivt og ensartet på tværs af OK Plus’ mange lokationer. Dette styrker synergien mellem butikkerne og skal være med til at øge kundegenkendelsen og fremme mersalget. 

For at øge kundetilstrømningen arrangerer OK Plus også aktiviteter i sæsonperioderne, som går igen på tværs af lokationerne. Denne sommer modtager kunderne eksempelvis en kølertaske ved køb af en sixpack. For at skabe ekstra opmærksomhed om disse aktiviteter ønskede OK Plus at tilføje ekstra kampagnematerialer til en af deres marketingpakker. Her rådgiver deres faste kontaktperson hos Effection om materialevalg og medietyper. Vi printer og pakker med glæde de ekstra materialer, så kampagnerne kan udfolde sig effektivt og skabe maksimal synlighed. Det faste setup giver altså OK Plus mulighed for hurtigt at introducere nye koncepter på deres lokationer

Printet kampagnematerialer som skilteløsning til OK Plus
Når vi har et ønske om at tilføje nye materialer til en kampagne, er det en fordel at arbejde med Effection, fordi de kan løse alle printopgaver. Samtidig er det ikke bare et samlebånd – de er kritiske over for det, de printer, og hvis de opdager en fejl på nogle af materialerne, så rækker de ud til mig
OK Plus logo
Sandra Jespersen-Skree
Marketingansvarlig

Resultat

Et setup med flere fordele

Den velstrukturerede og koordinerede tilgang til OK Plus’ faste årlige kampagner er en strategisk indsats, der løbende øger genkendeligheden, styrker kundetilstrømningen og fremmer mersalget på tværs af lokationerne. 

Men det stopper ikke her. Den faste tilgang sikrer, at OK Plus kan garantere deres leverandører et bestemt antal kampagner hvert år, hvilket styrker deres samarbejde og leverandørrelationer. Ved at overlade projektstyringen til kontaktpersonerne hos deres reklamebureau, distributør og Effection frigiver OK Plus samtidig tid for deres marketingafdeling til at fokusere på andre strategiske indsatser til gavn for forretningen. 

Denne tilgang sikrer ikke kun effektiv kampagneeksekvering, men understøtter også en smidig og fleksibel marketingstrategi, der fortsat fremmer OK Plus’ brand og forretning.

Hyldeforkanter med kampagnematerialer til OK Plus
Pakning af kampagnematerialer til smidig kampagneeksekvering for OK Plus
Når man som os har mange faste markedsføringspakker til en lang række lokationer, er det vigtigste, at samarbejdet kører – og det gør det. Når jeg først har givet et go’ på materialerne, tager vores reklamebureau, Effection og vores distributør over og sørger i fællesskab for, at kampagnerne er ude i butikkerne til tiden.
OK Plus logo
Sandra Jespersen-Skree
Marketingansvarlig
Dorthe Holm

Skal vi eksekvere din næste kampagne?

... eller har du udelukkende brug for hjælp til produktion og logistik? Vi kan hjælpe dig fra A-Å, eller lige dér, hvor du har brug for det.

Dorthe Holm
Project Coordinator
+45 21 70 67 17
dhp@effection.dk

Andre cases

Digitalt oplevelseshus til København Zoo

I denne digitale tidsalder, hvor store så vel som små fungerer rigtig godt online, er der rig mulighed for at skabe interaktive og underholdende oplevelser, der får besøgende til at lege med og komme igen.

Digital skaerm i vinduesparti
A-apoteket booster salg med digitale skærme

Hos A-apoteket har de udskifte fysiske reklamer i vinduerne med digitale skærme. Det giver mulighed for at køre sæsonbestemte reklamer, uden medarbejderne behøver at bruge tid på at skrifte reklamerne manuelt.