CASE / LAGKAGEHUSET

Bedre kundeflow, større basketsize og glade drive-in gæster

Duften af nybagt brød er næsten ikke til at modstå. Bare en enkelt bid af en frisk og syrlig jordbærkage bringer straks sommerminderne frem. Lagkagehuset har i mere end 30 år været leveringsdygtig på velsmagende brød og kage kreeret af dygtige håndværker rundt om i Danmark.

Opgave

Optimering af gæsteoplevelsen

Hos Lagkagehuset har de i en årrække haft drive-in i flere af deres bagerforretninger, hvor udfordringer med lange køer i deres travle timer har præget gæsteoplevelsen.

Da de så et behov for at optimere deres drive-in, kom vi på banen for at udfordre, rådgive og hjælpe med en skilteløsning, som bringer gæsteoplevelsen tættere på deres kerneværdier.

Løsning

Små detaljer med stor betydning

Fem gram salt gør en verden til forskel for smagsoplevelsen i et lækkert brød. Det samme gør sig gældende, når det kommer til skiltning og branding. Derfor var vores sparring og rådgivning omkring materialevalg, udførsel, placering og montering afgørende for det valg Mette Sommerlund og hendes team endte ud med.

Hver lokation hos Lagkagehuset er forskellig, og det har en indflydelse på, hvordan skiltningen tager sig ud, så kunderne bliver bevidste om, at der eksisterer en drive-in.
Det handler i høj grad om at lede kunderne på rette vej og i et flow, der giver mening for helhedsoplevelsen. Her er små detaljer afgørende. Derfor etablerede vi tydelig skiltning i form af facadeskilte, pyloner og menuskilte.

Når potentielle kunder suser forbi i deres biler, får de hurtigt øje på både facadekringlerne og pylonerne, som synliggør Lagkagehusets drive-in. Kommer kunderne tættere på, bliver de ledt videre med enten asfaltfolie eller andre mindre skilte, hvorefter de bliver mødt af menuskilte, som giver et nemt overblik over, hvad der er muligt at købe. Selv i de mørke morgentimer eller sene eftermiddagstimer giver menuskiltenes bagbelysning gæsterne en god læsbarhed.

Vi har produceret alle skilte og hvad der ellers skulle implementeres. Samtidig har vi stået for at levere og montere pyloner og facadeskilte, så deres placering lever op til de høje kvalitetskrav.

De nye tiltag, som vi har lavet med Effection gør, at vi kan give vores gæster ude i vores drive-in en væsentlig bedre gæsteoplevelse, en væsentlig hurtigere gæsteoplevelse, og det gør samtidig også, at vi i Lagkagehuset har kunne se et løft i vores omsætning.
lkh-logo
Mette Sommerlund
Projekt Manager

Resultat

Tiltag, der kan mærkes på bundlinjen

Et succesfuldt samarbejde er sjovest, når kunden kan se mærkbare forandringer på bundlinjen, og det kan de hos Lagkagehuset. Med et smil på læben giver de deres gæster en god oplevelse i deres drive-in, som lever op til deres høje standarder. Tydelig skiltning og wayfinding er den gode kunderejses forlængede arm, og nu får gæsterne lyst til at få flere lækre sager med hjem.

De nye skilte betyder, at gæsterne finder vej, og det er vigtigt i en verden, hvor indtrykkene er mange. Det endelige resultat er blevet så effektfuldt, at de nu kigger ind i, om de skal gøre yderligere for at optimere deres drive-in i hele landet. Vi ser frem til at skabe flere værdifulde resultater fremover med Lagkagehuset og hele deres team.

Lars Hansen

Skal vi løfte din bundlinje?

I tæt dialog med dig udvikler vi de visuelle elementer, der rammer plet hos din målgruppe.

Lars Hansen
Key Account Manager
+45 28 43 60 45
ljh@effection.dk

Andre cases

Pakning af Nets' Dankort kampagne
Strømlinet og smidig kampagneeksekvering til 12.000 butikker

Dankort fejrer 40-års fødselsdag – og det markeres med en landsdækkende kampagne, som sendes ud til 12.000 udsalgssteder i den danske detailhandel på samme tid. Det krævede et logistisk flow og en strømlinet proces, hvilket var det, vi hjalp Nets med.