Storslået udstilling til BIG – Dansk Arkitektur Center
Når en stor udstilling skal stables på benene, er det vigtigt, at alle dine visuelle elementer er gennemtænke og gennemførte. De er nemlig med til at bære hele oplevelsen.
Tag en dyb indånding, og dyk ned i dybet, hvor der ikke hersker stress og jag. Ned på havets bund med farverige fisk og smukke koraller. Dette scenarie bliver til virkelighed, når det ikoniske koralrevsakvarie i Storcenter Nord får nye rammer med undervandsuniverset ’Dybet’.
I 2018 revnede glasset i akvariet, og 15.000 liter vand skyllede kaskader af vand ud i centeret. Akvariet skulle bygges op igen, og den gamle legeplads skulle udskiftes med en ny, for at matche de splinternye rammer – et rum med plads til leg og oplevelser, der harmonerede med det omkringliggende dyb.
Ordet ’standard’ signalerer, at noget er sædvanligt, almindeligt eller normalt. Den kasse ville Storcenter Nord ikke placeres i, og det skulle legepladsen heller ikke afspejle. Den skulle være unik og matche det flotte akvarium og det omkringliggende miljø.
Heldigvis er custom design vores ekspertise, og vi har kunnet trække på vores erfaring fra blandt andet legetøjskæden BR Vores erfaring med at skabe unika legeunivers fuld af oplevelser, leg og fantasi var noget, Storcenter Nord så stor værdi i.
Hvis vi skulle finde skattekisten på bunden af havet, var det altafgørende, at Storcenter Nord selv havde noget at sige om designet. Derfor brugte vi tid på at lytte og skabe en dialog mellem vores kreative team og centerets eget designteam, som allerede havde udsmykket væggene omkring akvariet med alt godt fra havet.
Et design, der var både stilrent og havde en helt unik streg. Det blev vores fornemmeste opgave at trække en rød tråd mellem de allerede eksisterende udsmykninger og vores design af legepladsen.
Et hav i bevægelse, et stort skib samt en skattekiste fuld af guld og juveler. Der hersker ingen tvivl om, at temaet for legepladsen er sørøvere. Men et uendeligt hav og et gigantisk sørøverskib kræver plads. Så for at skabe den helt rigtige splitte mine bramsejl-stemning, kom vi frem til, at sørøverskibet skulle være gået på grund og derfor kun fylde det halve. Det nedsunkne skib gav plads til leg og opdagelse, fordi børnene både kunne kravle ind i og op og ned ad skibets stævn.
Pladsen blev også udnyttet til fulde ved at stille en mønt- og diamantfyldt skattekiste under trappen op til centeret. Bag kisten får du fornemmelsen af en grotte, som du kan kigge ind i. Både lys og lyd tænder med det samme, og du kan ane en skeletpirat derinde.
Både det nedsunkne skib og den interaktive grotte var medspillere i forhold til at skabe et tydeligt blikfang til legepladsen. Blikfanget var ikke kun for legepladsens besøgende – også centerets loft har fået selskab af dykkere, hajer og vandplanter. Det kan du nu se, når du kommer gående hen ad gangene i centeret. På den måde kan Storcenter Nord sikre sig, at alle centerets besøgende ved, at der foregår noget på den nederste etage.
Den røde tråd mellem legepladsen og akvariet i Storcenter Nord er nem at få øje på. Fra flere steder i storcenteret drages øjnene mod havets dyb på de nederste etager og lokker store såvel som små til at udleve deres søfartsdrømme.
Den unikke legeplads taler lige ind i kernen af, hvad Storcenter Nord er kendt for – nemlig deres akvarie. Den samlede pakke med den skræddersyede legeplads skaber et langt større blikfang, tiltrækker de forbipasserende oppe i centeret og giver de besøgende en unik og sammenhængende oplevelse. Samtidig lader den børnene fordybe sig i leg, mens de voksne kan tage en velfortjent pause fra shopperiet.
Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning for dig og dit brand.
Tina Harboe Andersen
Customer Relations Manager
+45 50 60 76 00
tha@effection.dk
Når en stor udstilling skal stables på benene, er det vigtigt, at alle dine visuelle elementer er gennemtænke og gennemførte. De er nemlig med til at bære hele oplevelsen.
Seks måneder til at folieindpakke en hel ny vognflåde med 100 eSprintere i den genkendelige blå PostNord-farve, med hvidt PostNord logo.
Hvad gør du, hvis du har en række butikker, hvor ikke én ligner den anden, men det alligevel skal være klart, at alle en del samme overordnede koncept?
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.