Case / Circle K

Projektstyrings-
platform effektiviserer rebranding hos Circle K

Benzin, hurtige pitstops, pakkeafhentning og en snack til vejen – en moderne servicestation skal levere mere end blot brændstof. I dag er det vigtigt, at det ydre design tiltrækker kunderne og leder dem ind i butikken samtidig med, at det styrker brandets genkendelighed

Rebranding af Shopfronter hos Circle K

Opgave

Én visuel identitet på tværs af flere stationer

Med intet mindre end 220 servicestationer, spredt ud over hele Danmark, er det uundgåeligt, at bilisterne krydser veje med Circle K på flere forskellige stationer. Derfor er det afgørende for Circle K, at stationerne tager sig godt ud, og at bilisterne bliver mødt af en fælles visuel identitet på tværs af alle stationer.

Circle K ønskede at rebrande forpladsen ved pumpestationerne og samtidig opdatere shopfronten, området foran indgangen. Begge opgaver havde det formål at støtte brandet og præsentere sig med et nutidigt look. Til det inviterede de os med ved bordet, både for kreative input til et strømlinet indgangsparti og for selve eksekveringen i en fastsat periode.

Smidig eksekvering

Med så mange placeringer og to sideløbende udrulninger havde Circle K brug for en leverandør, der ikke kun kunne producere og montere, men også håndtere hele projektstyringen af udrulning på flere stationer samtidig.

De havde brug for en leverandør, der kunne være sparringspartner og samtidig håndtere kortlægning af behov og mål på hver enkelt station. Dette inkluderede hele godkendelsesprocessen og en smidig eksekvering ud fra en fastlagt projektplan. For at håndtere hele denne udrulningsproces anvendte vi vores projektstyringsplatform, BrandEasy. Vi er glade for at have gjort projektet til virkelighed samt for det tætte samarbejde med Circle K’s team.

Løsning

Inddragelse og samarbejde skabte værdi i processen

Med afsæt i Circle K’s behov skræddersyede vi et projektforløb, der skabte det nødvendige overblik og gav grundlag for en god tværgående dialog under hele processen.

Projektstyringsplatformen, BrandEasy, samlede alt fra opmålinger af den enkelte station, til godkendelsesprocesser og billeder ét sted. Platformens design og intuitive brugerflade gjorde det samtidig nemt for Circle K’s team at få et komplet overblik over stationerne og deres individuelle status i processen.

På ganske få måneder har alle shopfronter og pumpestationer på tværs at alle stationer fået et ensartet visuelt udtryk. Uanset hvilken Circle K, bilisterne holder ind ved, når bilen skal tankes, vil de blive mødt af pumpestationer folieret i Circle K’s brandfarver. Mærkninger på brændstofpistolerne synliggør variationen mellem de forskellige typer brændstof, så de ikke er til at tage fejl af. I shopfronternes vinduespartier findes budskaber i Circle K’s farver, mens indpakning af forpladsskabe og glasdekoration er produceret og monteret individuelt til hver enkelt station. Ændringen i den grå farve fra lys til mørk og en ”visuel” oprensning sikrer, at vigtige budskaber og varer fremstår tydeligt.

Projektstyringsplatformen har været et super værktøj. Det har givet mig nogle muligheder for at følge med i, hvor langt i processen vi var nået og hvilke stationer, vi var nået til, men også for Effection, til at indsamle data til os.
Circle K's logo
Cecilie Vadum Strandvold
Senior Specialist Sales Development

Resultat

Rebranding har løftet udtrykket

På blot få måneder har Circle K opnået en visuel rebranding og et ensartet udseende af alle deres shopfronter og pumpestationer, der bemærkes af både kunder og medarbejdere.

Ved at bruge BrandEasy som projektstyringsplatform er alle informationer samlet ét sted, og udover et flot og moderne udseende, der fremhæver brandet, har Circle K indsamlet værdifulde data og dokumentation, der vil lette den løbende vedligeholdelse af det visuelle udtryk i fremtiden. Har en station brug for nye budskaber til sit vinduesparti, er de korrekte mål for hver enkelt station registreret på platformen. Med ganske få klik kan en shopfront komme til at stå knivskarpt.

Salgsbudskaber med onewayfoliei vinduer på Circle K's shopfronter
Afmærkning af brændstof type på Circle K stationer
Vi oplever, at kunderne faktisk lægger mærke til, at der er sket en ændring og ser, at det er blevet mere nutidigt. Samtidig ser vi også, at vores medarbejdere kommer og fortæller, at de faktisk synes, at de er i en butik nu, som er mere nutidig og tidssvarende
Circle K's logo
Jimmi Engelund Kristensen
Sr. Retail Executor - Shop/Fuel/Sales
Betina Kjeldahl Frey

Skal vi hjælpe dig med at eksekvere din rebranding?

Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning for dig og dit brand.

Betina Kjeldahl Frey
Head of Customer Experience
+45 20 80 31 63
bkj@effection.dk

Andre cases

Rebranding styrker SATS

Fusioner og overtagelser er oplagte, og ofte også nødvendige, muligheder for re-branding. Ved at gentænke alle afkroge af din forretnings visuelle elementer kan du fortælle din brand historie og styrke kundeoplevelsen.