Case / ZOOLAB

Digitalt oplevelseshus til København Zoo

Oplevelser ud over det normale? I denne digitale tidsalder, hvor store så vel som små fungerer rigtig godt online, er der rig mulighed for at skabe interaktive og underholdende oplevelser, der får besøgende til at lege med og komme igen

Opgave

Facilitering af interaktiv leg

Det er ikke ofte, at man får lov at pille ved ting i en udstilling. Eller et laboratorie for den sags skyld. Men sådan er det ikke i det nye ZOOLAB, hvor arkitekten Claus Pryds har skabt rammerne om et »laboratorie«, hvor både små og store pilfingre kan boltre sig i interaktiv læring..

ZOOLAB stod klar – efter en mindre corona-forsinkelse – til indvielse i begyndelsen af juli i år. Og Effection har selvfølgelig haft en finger med i spillet bag kulisserne.

Løsning

Et slaraffenland for både store og små pilfingre

Københavns Zoo kom til os med et ønske om sammen at skabe et interaktivt læringshus, med mulighed for fleksibiliteten til løbende at kunne skifte tema, så der er noget nyt for de besøgende fra gang til gang. Med blandt andet digitale skærmløsninger, så det digitale og fleksible oplevelseshus dagens lys, hvor familien kan samles omkring læring via leg og oplevelse. Første tema blev den hvæsende kakerlak – så er stilen lagt!.

Resultat

Fra streg til leg

Med sans for detaljen og udgangspunkt i dyrenes verden, har vi tegnet og udviklet skærmindhold i børnehøjde. Alt fra illustrationer af små insekter over stop-motion-film til en videovelkomst af Bengt Holst, Københavns Zoo’s videnskabelige direktør, i fuld figur har vi skabt i et tæt og stærkt samarbejde mellem vores grafikere og specialister inden for Digital Signage og Københavns Zoo..

Frederik Jegind Christensen

Digitalisering af din udstilling?

Vores afdeling Digital Signage har et helt hold af eksperter, der hver dag leverer oplevelsesværdi på en hel ny måde. Kontakt Frederik i dag og hør nærmere.

Frederik Jegind Christensen
Key Account Manager
+45 41 37 02 16
frjc@effection.dk

Andre cases

Brobizz messestand skaber leads

Med et mål om at brede tjenesten ud i hele Europa, fordrer det naturligvis en indsats, hvor synlighed og kundepleje er sat i førersædet.

Kæmpe vognpark hos AVIS får ensartet branding

Firmabiler møder dagligt hundrede, hvis ikke tusindvis, af potentielle kunder – både når de er på farten, og når de holder stille. Det er derfor oplagt at bruge bilerne som rullende reklamesøjle.