Storslået udstilling til BIG – Dansk Arkitektur Center
Når en stor udstilling skal stables på benene, er det vigtigt, at alle dine visuelle elementer er gennemtænke og gennemførte. De er nemlig med til at bære hele oplevelsen.
Når Danmarks (muligvis) mest engagerede fans skal klæde sig på i spillertrøjer, halstørklæder, lækkert fritidstøj eller købe merchandise af den ene eller den anden slags, så foregår det i F.C. København Fanshop. Og netop den helt specielle fankultur, som kendetegner FCK’s fans, måtte den nye butik gerne afspejle og rumme..
I efteråret 2021 blev der så småt taget hul på planen om en udvidelse af F.C. København Fanshop. Butikken har indtil da gennemgået løbende facelifts og opdateringer, men med stor kundetilgang var der brug for en tredobling af butikkens størrelse og derfor også en gennemgribende renovering.
Øverst på ønskelisten var en lys og indbydende butik, der selv på store kampdage kunne rumme strømmen af kunder. Kundeoplevelsen skulle i højsædet og kunderejsen gennemtænkes, så folk kom godt rundt i butikken og så det hele.
Til slut skulle der også gøres plads til såkaldte Brand Partnerskaber. Særlige områder, hvor brands som Les Deux, Copenhagen Distillery, med specialbrandet tøj til og med FCK, skulle kunne udstille deres varer med særligt fokus. Disse områder skulle fungere både som stort område, mellem og lille. Og for sidstnævnte gerne både som væg- og gulvudgave.
Med ønsket om at være »sin egen« og have et udtryk, som ikke »bare« var en hvilken som helst merchandisebutik, kastede vi os over et skræddersyet designoplæg, der gentænkte og gennemtænkte alle kroge og detaljer i butikken.
Alle elementer kom i spil og der blev tegne og beregnet på en løsning, der var moderne og rå, samtidig med, at de blå og hvide farver kunne komme i fokus. Centralt i butikken troner FCK løven og en nyfortolkning af logoet lyser op på den hvide væg med et genkendeligt blåt lys. I den tidligere butik var der en indgang til »FCK Experience« i den bageste del af butikken. Et lille museum med forskellige klenodier, trøjer gennem tiden og meget andet.
De oplevelser, man derinde kunne få, skulle ud at leve og blev derfor placeret rundt om i butikken, så alt blev meget mere sammenhængende. Adidas, der er tøjsponsor for FCK, har fået tildelt en central plads og inventaret blev tilpasset det nye område. Det samme gjorde sig gældende for alle andre brand-områder.
Alt interiør er nøje gennemtænkt og der er udvalgt et mix af materialer, som passede til butikkens mål om luft, flow og udtryk. Hele konceptet blev designet, produceret og monteret med samme præcision som når FCK spiller på sit højeste.
Så snart du nærmer dig butikken bliver du mødt af de genkendelige blå og hvide farver, og du bliver ramt af FCK’s fan-følelsen. På facaden byder både fans og spillere velkommen til.
Med det samme du træder ind i butikken, kan du se og mærke, at her lever FCK. Interiøret er holdt nogenlunde neutralt, så spillertrøjer, merchandise og brand samarbejder, kommer i fokus samtidig med, at butikken fremstår ren, overskuelig og moderne.
Der hersker ingen tvivl om, at slutresultatet er hamrende flot. Det specialdesignede butikskoncept omfavner nu et kontrastfyldt univers, hvor råt, sort metalinventar spiller sammen med varme og indbydende træelementer og de rene, hvide flader på vægge, gulv og loft. Det samlede rum er luftigt, rummeligt og giver plads til, at produkter og brands kommer i fokus. Der er blevet taget rigtig godt imod det nye butikskoncept af såvel F.C. København selv som af både kunder og fans.
Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning for dig og dit brand.
Peter Krejlund
Head of Commercial Partnerships
+45 20 19 45 50
krejlund@effection.dk
Når en stor udstilling skal stables på benene, er det vigtigt, at alle dine visuelle elementer er gennemtænke og gennemførte. De er nemlig med til at bære hele oplevelsen.
Vi hører det diskuteret alle steder: Den fysiske butik mod onlinehandlen – og den fysiske butik er bestemt ikke død, der bliver bare stillet andre krav til kundeoplevelsen.
Wayfinding kan være kompleks og udfordrende – men veludført wayfinding kan også hjælpe i rette retning samtidig med, at det kan give et næsten kunstnerisk udtryk til væggene.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.