Case / OK Plus

Brugervenlig webportal sikrer ensartet skilte hos OK Plus

»Velkommen til OK Plus – vi gør det nemt.« Sådan lyder ordene, som OK Plus lever efter. Det gælder naturligvis i forhold til kunderne, der er på farten og trænger til at tanke op – både sig selv og deres bil. Men dette statement gennemsyrer hele organisationen, for lige så vel som det skal være nemt at være kunde, skal det også være nemt at være medarbejder. Det er her, vi kommer ind i billedet .

OK plus webportal paa computer
Kampagneskilt med sodavand

Opgave

Nem og hurtig ensretning af grafisk materiale

Med kioskvarer, dagligvarer, food to go, plejeprodukter til biler og meget mere, er der et stort varesortiment og mange tilbud, der skal holdes styr på.

Forestil dig følgende: Klokken er 10 mandag formiddag, og du står med en pulje varer med kort udløbsdato, som du gerne vil sætte på tilbud. Til det, skal du have lavet et skilt. OK Plus har i dag 66 servicestationer, spredt ud over hele Danmark, og der findes med garanti lige så mange løsningsmuligheder på skilte-udfordringen, som der findes butikker og medarbejdere.

Vores opgave lød på at udvikle en webportal, hvorpå der kan udarbejdes og bestilles diverse POS-materiale, så man på den måde undgår hjemmestrikkede bud på skilte, og i stedet tilsikre ensartethed og professionelt udtryk i grafisk materiale på tværs af alle OK Plus stationer. Platformen skulle have en nem brugerflade og være fyldt med skabeloner, der gør det let og hurtigt at bestille eller printe nyt grafisk materiale på stedet.

Løsning

Professionel webløsning, der er langt fra standard

Til OK Plus har vi udviklet en webportal med en intuitiv brugerflade og design med et kendt stykke software. Det var et krav, at det skulle være nemt for den enkelte medarbejder at bruge portalen. Designet skulle være enkelt, professionelt og fremtidssikret, så portalen kan bruges flere år fremadrettet uden store justeringer.

I portalen kan medarbejdere på de enkelte servicestationer bestille eller printe grafisk materiale så som; plakater, bagerkort, indstik til hylder, labels, åbningstidsskilte og skilte af andre formater. Når en medarbejder logger på, har de mulighed for at vælge mellem customised designtemplates, udarbejdet af OK Plus’ marketingsafdeling, som er ensartet på tværs af virksomheden.

Webportalen er skræddersyet, så den passer til netop de behov, som OK Plus har. Blandt andet lavede vi det sådan, at alle designs skulle til godkendelse hos OK Plus’ marketingafdeling. På den måde sikrer virksomheden, at der bliver læst korrektur, og at alt følger virksomhedens designmanual.

Herudover tilføjede vi en funktion, der gør, at man kan bestille sine skilte til produktion, men hvis man står med en haster, kan nogle elementer printes på butikkens egen printer.

Samarbejdet med Effection forløb særdeles tilfredsstillende. Gennem vores lange samarbejde, har de et indgående kendskab til vores butikker og DNA, hvilket bevirker, at de på denne opgave som denne ikke ’bare’ er udfører, men også kommer med gode ideer undervejs. Derfor er de langt mere en sparringspartner end en leverandør.
OK Plus logo
Sandra Jespersen-Skree
Marketingansvarlig

Resultat

Visuelt materiale, der altid er op til standard

Udover, at der er blevet ryddet gevaldigt op i ”skilteskoven”, som Sandra fra OK Plus så fint beskriver det, så er målet om at ensrette de lokale skilte efter den overordnet OK Plus designlinje opnået. Der er skabt sammenhæng på tværs af de forskellige servicestationer landet over. Og netop ensartethed og genkendelighed vægter højt, når man gerne vil fremstå professionel overfor kunderne.

”Det visuelle udtryk i butikkerne er særdeles vigtigt. Det er det signal, vi sender til kunderne, og den oplevelse, de tager med sig efter et besøg hos OK Plus. Derfor er ensartethed, æstetik og professionalisten grundpillerne i vores visuelle identitet. Den nye printportal er en vigtig spiller i dette, da den gør muligt at tilsikre ensartede skilte over hele linjen – samtidig har vi givet butikkerne et brugbart værktøj, der kan være med til at optimere deres forretning” forklarer Sandra Jespersen-Skree, marketingansvarlig, OK Plus.

Herudover er det blevet en del nemmere for de enkelte butikker at lave og bestille eller printe pænt grafisk materiale, hvilket væsentligt mindsker det administrative arbejde og forkorter bestillings flowet. Med et brugbart skilteprogram kan selv de hurtige løsninger nu afspejle virksomhedens standarder og design. Det tager nu kun 5 min at lave noget flot grafik, når eksempelvis en vare er ved at nå sidste salgsdato.

Installation af POS materiale for OK Plus
OK Plus skabelon
Peter Krejlund

Skal vi skræddersy en webportal til dig?

Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning, der opfylder dine behov.

Peter Krejlund
Head of Commercial Partnerships
+45 20 19 45 50
krejlund@effection.dk

Andre cases

twoday samler 5 lokationer og +500 medarbejdere i Pakhus 47

Da twoday skulle samle samtlige af deres medarbejdere på Sjælland fra fem forskellige lokationer i ét nyt hovedkontor i Nordhavn, var ambitionen at skabe en inspirerende arbejdsplads, der skulle styrke sammenholdet og samarbejdet på kryds og tværs af afdelinger. Se her, hvordan vi kom i mål.

Rebranding styrker SATS

Fusioner og overtagelser er oplagte, og ofte også nødvendige, muligheder for re-branding. Ved at gentænke alle afkroge af din forretnings visuelle elementer kan du fortælle din brand historie og styrke kundeoplevelsen.

bang og olufsen butik med vinduesudstilling
Butikskampagne hos B&O øger besøg i butikken med hele 49 %

Hvordan sikrer du, som en butik i mængden, at forbipasserende stopper op og går ind i netop din butik? En gennemført vinduesudstilling er en god start – men det bliver endnu bedre, hvis du som Bang & Olufsen kan få publikum til at interagere med dit brand.