Rebranding styrker SATS
Fusioner og overtagelser er oplagte, og ofte også nødvendige, muligheder for re-branding. Ved at gentænke alle afkroge af din forretnings visuelle elementer kan du fortælle din brand historie og styrke kundeoplevelsen.
Da twoday skulle samle samtlige af deres medarbejdere på Sjælland fra fem forskellige lokationer i ét nyt hovedkontor i Nordhavn, var ambitionen klar:
En inspirerende arbejdsplads skulle styrke
sammenholdet og samarbejdet på kryds og tværs
af afdelinger. En afspejling af den helhedsorienterede tilgang, som er et kerneelement i twodays forretningsstrategi.
Men det er altså nemmere sagt end gjort.
PLH Arkitekter udviklede et visionært oplæg, der skulle sikre, at Pakhus 47 fremstod som én samlet enhed.
Oplægget var baseret på en todelt ambition om at:
1. styrke twoday-brandet over for kunder og konkurrenter udadtil.
2. styrke det interne fællesskab med en stærk visuel identitet.
Effection blev valgt som partner til at indfri én del af arkitektvisionen med vores ekspertise og praktiske know-how inden for skiltning, mødelokaler og piktogrammer.
Ud fra arkitekttegningerne startede vi med at udvikle et oplæg til den ydre skiltning. Herefter gik vi videre til mødelokaler, indendørs skiltning og piktogrammer.
Vores fokus var på at signalere til både konkurrenter, kunder og medarbejdere, at twoday er en ambitiøs spiller i deres branche.
I tæt dialog med arkitekterne leverede vi herefter en skræddersyet løsning, der omfattede alt fra lysende facadeskilte til indendørs skiltning og piktogrammer.
Og så leverede vi folie til de mange mødelokaler, der skulle sikre den rette diskretion – og dermed bedre rammer for samarbejdet med både kolleger og kunder.
I dag står Pakhus 47 som et imponerende eksempel på den moderne arbejdsplads, hvor der – foruden kontorpladser – er skabt god plads til fællesskab på tværs af afdelinger.
Medarbejderne nyder de nye omgivelser og flere foretrækker nu at arbejde fra kontoret, når det altså kan lade sig gøre. Den inspirerende atmosfære og stærke visuelle identitet er allerede med til at styrke følelsen af fællesskab og tilhørsforhold.
twoday har med andre ord skabt et kontor, som de roligt kan være stolte af – vi er i hvert fald stolte over at have været en del af processen.
Lad os hjælpe dig. Sammen finder vi den bedste løsning til dig og dit brand.
Dorte Yde Bertelsen
Sales & Market Operations Manager
+45 28 43 60 31
dyb@effection.dk
Fusioner og overtagelser er oplagte, og ofte også nødvendige, muligheder for re-branding. Ved at gentænke alle afkroge af din forretnings visuelle elementer kan du fortælle din brand historie og styrke kundeoplevelsen.
Det blev vores opgave, at give hovedkontoret et dekorativt indspark med akustikløsninger, wayfinding og folie.
Du må ikke undervurdere signalværdien af din domiciludsmykning. De visuelle detaljer er afgørende for dine kunder og samarbejdspartneres samlede indtryk af dit brand.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.