Lancôme pop-up stand inviterer besøgende til det luksuriøse Paris
Pop-up-standen skulle være luksuriøs, men også give en følelse af at træde ind i et andet univers – og selve denne følelse var en vigtig del det visuelle koncept.
Hvis helbredet skrænter, har du heldigvis mulighed for at tage i dit lokale apotek, hvor du både kan hente medicin og få den nødvendige sundhedsfaglige vejledning omkring medicinen. Det seneste år har vi hjulpet A-apoteket med at præsentere relevante og sæsonaktuelle kampagner, der trækker folk ind fra gaden og hjælper med at øge salget.
85% af alle de indtryk, vi modtager, bearbejdes af synssansen, og selvom receptkøb er givet på forhånd, så er en stor del af apotekernes omsætning håndkøbsmedicin. Derfor anvender apotekerne reklamer i form af vinduesplakater og andet POS-materiale, som løbende udskiftes på ugentlig, månedlig eller kvartalsmæssig basis alt efter budskaber og sæson. Det betyder at butikkerne jævnligt modtager POS-materiale, og der går derfor værdifuld tid med at træffe beslutninger om, hvilke budskaber, der skal op og hænge, hvor de skal hænge og hvor længe. Herudover går der tid med selve udskiftningen. »Der gik tidligere meget tid med udskiftning af reklamer. Vejledningen af vores kunder og andre opgaver er, for os, vigtigere, og derfor kunne vi, nogle gange, helt glemme at udskifte plakater«, fortæller Lene Hurup Kristoffersen, apoteker hos A-apoteket.
Det sidste år har vi hjulpet A-apoteket, en kæde af danske apoteker fordelt over hele Danmark, med at skifte de fysiske reklamer ud med digitale vindueskærme. Disse skærme skal både frigive tid for apotekets medarbejdere, skabe blikfang, give liv til vinduerne døgnet rundt, samt sikre, at der vises relevante og opdaterede reklamer.
Aktualitet er en af nøgle-fordelene ved de nye skærme. Skærmene er nemlig en rigtig god mulighed for at kunne køre relevante og sæsonbestemte reklamer – i sommerperioderne bliver kunderne eksempeltvis mindet om, at de skal huske solcreme, og i vintersæsonerne bliver de husket på, at det er en god idé med ekstra D-vitamin. Digitale skærme gør det nemt at udskifte budskaber, som alle bliver styret fra A-apotekets hovedkontoret. Selve teknikken og at skærme aldrig står uden indhold styrer vores Effection supporthold. Apotekerne skal derfor ikke huske på at skifte reklamebudskaber ud, og de kan vise flere end et enkelt budskab på en reklameplads. Dertil kommer, at skærmene er installeret i apotekernes vinduespartier og, gennem levende budskaber, kan fange interessen fra forbipasserende – endda udenfor apotekets normale åbningstider.
Indtil videre har vi rullet 57 dobbeltsidet skærme og 27 enkeltsidet skærme ud på ca. 80 apoteker landet over og flere er på vej. Skærmløsningerne er alle tilpasset de enkelte apotekers ønsker til antal, størrelse, opsætning og hvor vidt de skal være enkeltsidet og vende ud mod gaden eller dobbeltsidet og også have en skærm, der vender ind mod butikken.
Flere apotekere oplever, at kunderne spørger til konkrete tilbud, som de har set på skærmene. Og allerede her, viser skærmene værdi. Derudover fortæller apoteker Lene Hurup Kristoffersen blandt andet, at hun ofte lægger mærke til, hvordan forbipasserende stopper op, når de ser, at der er liv i vinduerne. Skærmene hjælper derved apotekerne med at lyse op i gadebilledet eller ud i centreret.
Ud over, at hverdagen er blevet nemmere, nu hvor reklamespots styres gennem A-apotekernes hovedkontor, så er endnu en klar fordel ved skærmene, at man ikke længere oplever udfordringer med, at plakater i vinduerne buer og falmer grundet solens lys, også på trods af solfilm. Nu »fungerer det bare«, citat Lene Hurup Kristoffersen.
Kontakt os i dag, så finder vi den perfekte løsning for dig og dit brand.
Jørgen Pedersen
Technical Project Manager
Digital Signage
+45 28 29 92 24
jp@effection.dk
Pop-up-standen skulle være luksuriøs, men også give en følelse af at træde ind i et andet univers – og selve denne følelse var en vigtig del det visuelle koncept.
Genkendelighed på et splitsekund er nøglen, når du som etableret brand skal reklamere i trafikken.
Firmabiler møder dagligt hundrede, hvis ikke tusindvis, af potentielle kunder – både når de er på farten, og når de holder stille. Det er derfor oplagt at bruge bilerne som rullende reklamesøjle.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.