Case / Nordea

Gennemført stil, der passer til Nordeas DNA

Branding er ikke noget, der kun lever udenfor hovedkontoret. Virksomheder bør trække visuel identitet hele vejen og skabe en stemningsfuld og behagelig arbejdsplads for både ansatte, besøgende og kunder, hvor design og branding går hånd i hånd med funktionalitet. 

Opgave

Det skal være let at finde rundt

Når man, som Nordea, bor i et stort domicil, er det afgørende, at husets medarbejdere og gæster nemt og hurtigt kan finde rundt på de mange kvadratmeter. Med andre ord skal wayfindingen være i orden. Samtidig søgte Nordea en leverandør, der er ekspert i at udvikle og levere visuelle elementer, der kunne afspejle deres DNA.

Gennem mange år har Effection leveret folieløsninger til vores hovedkontor og filialer. Effection kender vores designstil og kvalitetskrav, og der har været en god professional sparring om løsninger. De har leveret et rigtig flot stykke arbejde
logo-nordea
Lisbeth D. Hansen
Head of Danish Head-Quarter Programme

Løsning

Æstetisk wayfinding med effekt

I Nordeas domicil i Ørestad Nord består kommunikationen af en kombination af folier og æstetisk flotte piktogrammer.

Med foliedekorationer på glas skaber Nordea ikke bare et flot designmæssigt udtryk, som sammen med møbler og belysning giver rummet et unikt udtryk, det fungerer samtidig som en diskret afskærmning.

Resultat

Få virkemidler med stor effekt

Der er med enkle virkemidler skabt en gennemført stil, som passer til virksomhedens DNA og navn. Især det nordiske kommer kraftigt til udtryk over alt i det moderne hus.

Skal dit hovedkontor have en opfriskning?

 Vi tager gerne en snak om, hvilke løsninger der kan fungere for jer.

Peter Svane Rasmussen
Key Account Manager
+45 40 20 75 45
psr@effection.dk

Andre cases

Digitalt oplevelseshus til København Zoo

I denne digitale tidsalder, hvor store så vel som små fungerer rigtig godt online, er der rig mulighed for at skabe interaktive og underholdende oplevelser, der får besøgende til at lege med og komme igen.