6-stjernet udstilling på Moesgaard Museum med storslåede visuelle elementer
En særudstilling i særklasse med visuelle elementer i store og små formater, der omdanner udstillingen til et inddragende univers.
Den 4. september 2023 fejrede Dankort sit 40-års fødselsdag – en milepæl, som blev markeret med en landsdækkende kampagne med budskabet »Vi hepper på, at du betaler med Dankort.« For at sikre budskabets synlighed blev kampagnen sendt ud til mere end 12.000 udsalgssteder i den danske detailhandel på samme tid. Det krævede et større logistisk flow og en strømlinet proces, hvilket var præcis det, vi hjalp Nets med.
I 1983 kunne den første dansker lade checkhæftet blive hjemme og i stedet svinge sit Dankort i de fysiske butikker. I anledning af Dankorts fødselsdag igangsatte Nets derfor en omfattende, landsdækkende kampagne målrettet de danske forbrugere. Formålet var klart: At oplyse forbrugerne om, at deres valg af betalingskort – især at valget af Dankort frem for internationale kort – har direkte økonomisk betydning for de danske butikker på grund af lavere gebyrer.
Kampagnen skulle ramme forbrugerne i betalingssituationen, lige i det øjeblik de stod ved betalingsterminalen, klar til at træffe et valg om, hvilket kort de skulle betale med. Det betød, at kampagnematerialerne skulle sendes ud til fysiske butikker over hele landet – til alt fra de helt store handelskæder til de små, selvstændige forretninger. Med så bred en variation i butikstyper var det essentielt, at hver enkelt butik kunne vælge kampagnematerialerne til deres unikke behov og miljø.
Nets havde derfor brug for en samarbejdspartner, der ikke kun kunne producere elementer af kampagnens POS-materialer, men også håndtere den store logistiske opgave. Vi fik derfor til opgave at sikre, at hver butik fik leveret de rette materialer, og at hele kampagnen blev distribueret effektivt og problemfrit.
Forud for kampagnen afstemte Nets med de enkelte butikker og kæder, hvilke af de 11 forskellige kampagnematerialer hver butik ønskede at anvende.
Baseret på disse data stod vi over for et omfattende logistisk puslespil: Hele 100 forskellige pakkekonstellationer skulle nøje koordineres, pakkes og distribueres korrekt til de mere end 12.000 butikker, som deltog i kampagnen.
Med en grundig plan og en effektiv proces producerede og pakkede vi alt fra gulvfolier og klistermærker til svirpere, infokort og vognmønter i tilpassede kampagnepakker.
Med så forskellige butikker var der også særlige behov for leveringsmetoden; her trak vi igen på erfaring og sikrede, at hver enkelt butik modtog præcis de materialer, de havde brug for, hvilket gjorde det muligt for kampagnen at udfolde sig effektivt og uden problemer.
På 40-årsdagen var butikker over hele landet blevet udstyret med unikke og iøjnefaldende reklamematerialer, herunder gulv- og vinduesfolier samt blikfang som svirpere på betalingsterminaler, vognmønter, varedelere og pengemåtter.
I løbet af næsten 11 uger blev danske forbrugere i butikkerne mødt med et stærkt og klart budskab: »Vi hepper på, at du betaler med Dankort«, hvilket bidrog til en øget opmærksomhed på egen adfærd, når der vælges betalingsform.
Alt blev pakket og distribueret på kun 6 uger, og selvom den officielle kampagneperiode blev afsluttet i midten af november, fortsætter kampagnens hovedbudskab med at resonere. Vi fortsætter derfor med at pakke og distribuere materialer til butikker, som stadig ønsker at fremme budskabet om Dankorts betydning i betalingssituationen.
Lad os tage en snak om, hvordan vi kan optimere din kampagneproces.
Dorte Yde Bertelsen
Sales & Market Operations Manager
+45 28 43 60 31
dyb@effection.dk
En særudstilling i særklasse med visuelle elementer i store og små formater, der omdanner udstillingen til et inddragende univers.
Hos A-apoteket har de udskifte fysiske reklamer i vinduerne med digitale skærme. Det giver mulighed for at køre sæsonbestemte reklamer, uden medarbejderne behøver at bruge tid på at skrifte reklamerne manuelt.
En stærk og konsistent visuel identitet er mere end et redskab til genkendelighed – det er en drivkraft for brandværdi. Hos BWT har det ført til en omfattende fornyelse af deres lager i Greve. Resultatet er et lager, der stolt fremstår som et levende udtryk for BWTs brand, hvilket afspejles i medarbejdernes stigende stolthed og tilknytning til brandet.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.