
Fra idé til magisk juleunivers på rekordtid
Case / Magasin du Nord Fra idé til magisk juleunivers på rekordtid Magasin ønskede at skabe en juleoplevelse, der kunne imponere og engagere kunderne i alle

Case / Magasin du Nord Fra idé til magisk juleunivers på rekordtid Magasin ønskede at skabe en juleoplevelse, der kunne imponere og engagere kunderne i alle

Rigshospitalet stod for at skulle vælge en ny forpagter af deres to caféer: Café Arkaden og Café Nordlys. Derfor tog Besim fra Patisserie Marie France kontakt til os for at få lavet et kreativt oplæg og en grafisk visualisering af deres bud på et cafékoncept for de to lokationer.

Hos DHL eCommerce Nordic drømte de om et kontor, der emmer af virksomhedens visuelle identitet – hvor hvert skilt, hver ramme og hver detalje fortæller præcis, hvem de er.
Læs med og find ud af, hvordan vi sammen kom i mål.

For os er der ikke noget bedre end opgaver, hvor man kan skrue helt op for kreativiteten. Ambitionen var krystalklar: de ville skabe et kontor, hvor alle aspekter af indretningen bidrager til et kreativt og inspirerende arbejdsmiljø.
På denne opgave stod ROtation Indretning for den overordnede kreative vision, imens vi stod for at udvikle de konkrete løsninger i folie og lydabsorberende billeder til væggene.

Da twoday skulle samle samtlige af deres medarbejdere på Sjælland fra fem forskellige lokationer i ét nyt hovedkontor i Nordhavn, var ambitionen at skabe en inspirerende arbejdsplads, der skulle styrke sammenholdet og samarbejdet på kryds og tværs af afdelinger. Se her, hvordan vi kom i mål.

Hvordan kan du som storcenter sikre en sammenhængende og god oplevelse for dine kunder?
Hos Kolding Storcenter har en opdatering af den udvendige skiltning skabt et ensartet visuelt udtryk, der er med til at samle hele shopping-oplevelsen fra start til slut.

Hvordan sikrer du, at dine produkter bliver set, husket og foretrukket af målgruppen? For Yves Saint Laurent Beauty var svaret to gennemførte pop up-stande, der inviterede kunderne til at opleve deres eksklusive makeup.

Det visuelle udtryk i dine butikker bærer en væsentlig stemme i fortællingen om, hvem du er, og hvilken værdi du tilbyder dine kunder. Det var drivkraften bag optikerkoncernen Specsavers’ ambitiøse opdatering af deres butikker over hele fem nordiske lande.

Forestil dig en kampagnestrategi med printmaterialer, der ikke blot styrker dit brands genkendelighed og øger kundetilstrømningen til din butik, men også fremmer mersalget på tværs af flere lokationer. Hvad mere kan du ønske dig? Hos OK Plus har de svaret.

En stærk og konsistent visuel identitet er mere end et redskab til genkendelighed – det er en drivkraft for brandværdi. Hos BWT har det ført til en omfattende fornyelse af deres lager i Greve. Resultatet er et lager, der stolt fremstår som et levende udtryk for BWTs brand, hvilket afspejles i medarbejdernes stigende stolthed og tilknytning til brandet.

Dankort fejrer 40-års fødselsdag – og det markeres med en landsdækkende kampagne, som sendes ud til 12.000 udsalgssteder i den danske detailhandel på samme tid. Det krævede et logistisk flow og en strømlinet proces, hvilket var det, vi hjalp Nets med.

I den moderne folkeskole har wayfinding udviklet sig til mere end blot praktisk guidance gennem korridorerne; det er nu en mulighed for at udvide læringsrummet. Nordøstamager Skole (NØAS) har taget denne tilgang til sig og skabt et læringsmiljø, hvor elever ikke kun lærer i bygningen, men også af bygningen.

Benzin, hurtige pitstops, pakkeafhentning og en snack til vejen – en moderne servicestation skal levere mere end blot brændstof. I dag er det vigtigt, at det ydre design tiltrækker kunderne og leder dem ind i butikken samtidig med, at det styrker brandets genkendelighed.

Hvordan sikrer du, som en butik i mængden, at forbipasserende stopper op og går ind i netop din butik? En gennemført vinduesudstilling er en god start – men det bliver endnu bedre, hvis du som Bang & Olufsen kan få publikum til at interagere med dit brand.

Compass Group har en ambition om at skabe en campusrestaurant, hvor de studerende ved Københavns Universitet, Amager kan danne nye relationer over et måltid mad. De vil skabe et Folkekøkken.

Hos A-apoteket har de udskifte fysiske reklamer i vinduerne med digitale skærme. Det giver mulighed for at køre sæsonbestemte reklamer, uden medarbejderne behøver at bruge tid på at skrifte reklamerne manuelt.

En messestand med stemning, komfort og ro. If fik behagelige rammer, der dannede grobund for at styrke relationen til nuværende og potentielle kunder i.

Seks måneder til at folieindpakke en hel ny vognflåde med 100 eSprintere i den genkendelige blå PostNord-farve, med hvidt PostNord logo.

Til OK Plus har vi skabt en brugervenlig webportal, der gør det muligt for de enkelte butikker at lave, bestille eller printe flot grafisk materiale ud fra prædefineret skabeloner.

Med udgangspunkt konkrete ønsker fra Pihl, blev vi bedt om at levere forskellige visuelle elementer til det nye hovedkontor, der understøtter det overordnet design.

Med et navneskifte og en ny strategi, der samler jura og revision under ét tag, hæver Attent deres faglige niveau – og det skal være synligt i alt fra kundemøder til kontorets udsmykning.

I sommeren 2022 blev Global Fashion Summit afholdt i Operaen i København. Et event, hvor det bæredygtige aspekt skulle findes i alt fra inspirerende taler til de visuelle virkemidler.

En ombygning af F.C.K Fanshop giver lyse og indbydende lokaler, som både rummer deres historie, brand partnerships og merchandise.

360 graders informativt og visuelt setup med skilte, facader og folie skaber Klima Kvickly og tager kunderne i hånden mod bedre klimavalg.

En særudstilling i særklasse med visuelle elementer i store og små formater, der omdanner udstillingen til et inddragende univers.

Et solidt samarbejde fra start til slut. For Fitness X fik vi lavet et visuelt oplæg, så de nemt kunne få en fornemmelse af, hvordan det ville se ud.

Specsavers/Louis Nielsen har et stort behov for at strømline deres kampagneudrulning og deres bestillingsvarer, så butikkerne nemt er opdateret med den rette POS-materiale hele tiden.

Det kræver noget ganske særligt at skabe den spændende atmosfære en fysisk legetøjsbutik kan have, som en netbaseret butik ikke kan hamle op med.

OK Plus vil være kundernes foretrukne servicestation på farten, og havde derfor et ønske om et nyt visuelt udtryk som understøtter netop dette.

Genkendelighed på et splitsekund er nøglen, når du som etableret brand skal reklamere i trafikken.

Det blev vores opgave, at give hovedkontoret et dekorativt indspark med akustikløsninger, wayfinding og folie.

Hvordan sikrer du, at kunderne ser netop dine produkter? For mange brands er løsningen en gennemført pop-up stand.

Pop-up-standen skulle være luksuriøs, men også give en følelse af at træde ind i et andet univers – og selve denne følelse var en vigtig del det visuelle koncept.

Hvad gør du, hvis du har en række butikker, hvor ikke én ligner den anden, men det alligevel skal være klart, at alle en del samme overordnede koncept?

Hos Lagkagehuset har de i en årrække haft drive-in i flere af deres bagerforretninger, hvor udfordringer med lange køer i deres travle timer har præget gæsteoplevelsen.

Vi hører det diskuteret alle steder: Den fysiske butik mod onlinehandlen – og den fysiske butik er bestemt ikke død, der bliver bare stillet andre krav til kundeoplevelsen.

Fusioner og overtagelser er oplagte, og ofte også nødvendige, muligheder for re-branding. Ved at gentænke alle afkroge af din forretnings visuelle elementer kan du fortælle din brand historie og styrke kundeoplevelsen.

Virksomheder bør trække visuel identitet hele vejen og skabe en stemningsfuld og behagelig arbejdsplads for både ansatte, besøgende og kunder.

Tag lige et sekund, og tænk på en typisk butikskæde, der sælger autoudstyr og reservedele. Det første der falder dig ind, er sikkert dæk i lange baner, stålinventar og hårde overflader.

Hvordan skiller du dig ud fra mængden og lokker nye kunder til butikken? En mulighed er at anskaffe sig et kreativt facadeskilt, som kunderne både ser og husker. Et velplaceret facadeskilt kan være det første skridt i at fange kundernes opmærksomhed.

Den gamle legeplads skulle udskiftes med en ny, for at matche de splinternye rammer – et rum med plads til leg og oplevelser, der harmonerede med det omkringliggende dyb.

Butikken skal være den oplevelse og følelse, som man ikke kan opnå online, og taler vi om høre- og hovedtelefoner, så er der i endnu højere grad behov for, at kunden kan opleve lyden »live«.

Det er mange år siden, at en benzintank blot solgte, ja, benzin. I dag er der oftest også mulighed for at købe alt fra hotdogs over mobiltelefonopladere til værtindegaver.

En kreativ indretning af dit kontormiljø kan vise sig at være en rigtig god investering. Det er nemlig her du sætter tonen for stemningen på arbejdspladsen, øger trivslen og byder kunderne velkommen på en måde, de husker.

Når en stor udstilling skal stables på benene, er det vigtigt, at alle dine visuelle elementer er gennemtænke og gennemførte. De er nemlig med til at bære hele oplevelsen.

Du må ikke undervurdere signalværdien af din domiciludsmykning. De visuelle detaljer er afgørende for dine kunder og samarbejdspartneres samlede indtryk af dit brand.

Med et mål om at brede tjenesten ud i hele Europa, fordrer det naturligvis en indsats, hvor synlighed og kundepleje er sat i førersædet.

Firmabiler møder dagligt hundrede, hvis ikke tusindvis, af potentielle kunder – både når de er på farten, og når de holder stille. Det er derfor oplagt at bruge bilerne som rullende reklamesøjle.

Wayfinding kan være kompleks og udfordrende – men veludført wayfinding kan også hjælpe i rette retning samtidig med, at det kan give et næsten kunstnerisk udtryk til væggene.

I denne digitale tidsalder, hvor store så vel som små fungerer rigtig godt online, er der rig mulighed for at skabe interaktive og underholdende oplevelser, der får besøgende til at lege med og komme igen.

Absalon ønskede at etablere en moderne campus med en gennemgående indretning, der afspejler skolens værdigrundlag. Det var vigtigt, at alle lokaler både skulle være behagelige at være i, således at både ansatte, studerende og besøgende, har lyst til at blive og gribe til bøgerne.
Tjek din indbakke med det vuns
Vi glæder os til at sende dig noget relevant indhold, som er skræddersyet til dig og din branche!
Det kan vi først, når du har valgt, hvilket indhold du har lyst til at modtage fra os. Vi har gjort det nemt, ved at sende dig en mail i din indbakke, så du kan vælge, hvad du gerne vil læse mere om.
Tak fordi du vil følge med. Vi ses i indbakken.